Basketbalvrouwen 4Consult/Binnenland (CBV Binnenland, 2018 - 2019)

Helaas heeft 4Consult/Binnenland geen vervolg kunnen geven aan de twee voorgaande winstpartijen. Afgelopen zaterdag werd tegen Loon Lions in een gelijk opgaande wedstrijd verloren. De einduitslag sloeg met 79 – 70 uit in het voordeel van Loon Lions. Door dit verlies zakt 4 Consult Binnenland weer naar de derde plaats.

4Consult/Binnenland komt goed uit de startblokken, echter daar dit ook het geval is bij Loon Lions is het een gelijk opgaand kwart. Doordat aan het einde van het eerste kwart 4Consult Binnenland een lichte overhand heeft, staat het eind van het eerste kwart een tussenstand van 18-22 op de borden. Het begin van het tweede kwart is duidelijk voor Loon Lions. Na tweeënhalve minuut komt Loon Lions op voorsprong. Inez van Hulsen laat zich van haar fanatiek kant zien, helaas resulteert dit ook in een drietal p’s. Ruststand 41- 40.

Na de rust compenseert 4Consult Binnenland een eerdere 11-00 run van Loon Lions met een 0-11 run. Hierdoor komen beide partijen weer op gelijke stand. Helaas laat Loons Lions weer een mooie 7-0 run zien en komen zij op een voorsprong. Tussendoor laat Michelle Zantman nog een goede driepunter aantekenen. Tussenstand eind derde kwart 62-57. Met nog drie minuten in het vierde kwart neemt Loon Lions een beslissende voorsprong van 8 punten. Met nog wat scores over en weer komt de eindscore van 79-70 op de borden. De wedstrijd heeft laten zien dat beide teams enorm aan elkaar gewaagd zijn, wat tevens zichtbaar is in de huidige stand van de VBL. Beide teams hebben hierin 18 punten uit 14 wedstrijden.

Scores aan de kant van 4Consult Binnenland: Jamailah Adams 18, Gabriëlle van den Bosch 10, Inez van Hulsen 8, Eline Kasius 7, Danielle Pruijs / Michelle Zantman / Maxime Essenstam / Chermensa van la Parra allen 6, Lisa van den Adel 3.

Aankomende zaterdag speelt 4Consult/Binnenland om 20:00 uur tegen Jolly Jumpers voor de competitie.