Basketbalvrouwen 4Consult/Binnenland (CBV Binnenland, 2018 - 2019)

BARENDRECHT – De basketbalvrouwen van 4Consult/Binnenland hebben woensdagavond, na een zwaarbevochten zege in Tubbergen tegen Jolly Jumpers, de halve finale van het nationale bekertoernooi om de Carla de Liefde Trofee bereikt. Na een ruststand van 35-33 zegevierde de Barendrechtse formatie met 66-67.

Met nog iets meer dan één minuut te spelen stond het scorebord nog op een 66-60 stand, maar een ultieme krachtsinspanning leverde toch een plek bij de laatste vier van het bekertoernooi op. In de halve finale speelt 4Consult/Binnenland op woensdag 20 februari een thuiswedstrijd tegen Loon Lions, dat de halve finale behaalde door een zege op het tweede team van Solar-systemen Grasshoppers.

De tweede halve finale gaat tussen Lekdetec.nl, dat Dozy BV Den Helder versloeg, en landskampioen en bekerhouder Solar-systemen Grasshoppers dat vorige week al te sterk was voor de Keyser Capital Martini Sparks.

Scores: Jamailah Adams 21, Inez van Hulsen 13, Eline Kasius 13, Gabriëlle van den Bosch 7, Maxime Essenstam 6, Chermensa van la Parra 5, Lisa van den Adel 2.

Aankomende zaterdag 9 februari speelt 4Consult/Binnenland om 19.30 uur voor de competitie een uitwedstrijd in Landsmeer tegen Loon Lions, ook dus de tegenstander in de halve finale van het bekertoernooi.