Basketbalheren Vertom/Binnenland (CBV Binnenland, 2018 - 2019)

Vertom/Binnenland Heren 1 vocht zich na een ruime achterstand in de eerste helft tegen Den Dungk terug in de wedstrijd. De twee teams hielden elkaar vervolgens in evenwicht. Uiteindelijk delfde de Driesprong-brigade pas in de spannende slotminuut het onderspit: 78-83.

Vertom/Binnenland zit in een winning streak. Na de goede thuiswedstrijd tegen de ongeslagen koploper BC Virtus en de overwinningen tegen WBB Giants en Attacus stond wederom een belangrijke wedstrijd op het programma. De thuiswedstrijd tegen opponent Den Dungk wisten de Barendrechters 77-72 te winnen. In goed uitgangspunt voor een goed resultaat in de uitbeurt in Den Dungen. Vertom/Binnenland kan tegen ieder team opspelen als er met veel energie in de verdediging wordt gespeeld.

Coaches Alex Schaap en Eric-Jan van Ooijen begonnen met Ronald Schouten, Jeroen Los, Jasper van den Adel, Jasper de Groot en Dolf de Graaf. Beide teams gaven elkaar in de openingsfase weinig toe. Tot 25-25 bleef de wedstrijd in evenwicht. Vervolgens verslapte de inzet in de verdediging. Het geroutineerde Den Dungk profiteerde direct. De Brabanders speelde met goede acties richting het bord de schutters vrij, die feilloos de benutte kansen pakten. Door een 0-13 run kwam Vertom/Binnenland op een achterstand van 25-38. Het verschil werd zelfs nog groter en leek met een stand van 27-44 gespeeld. Na een time-out wijzigde coach Alex Schaap van verdedigingsvorm. De gretigheid was terug en het tempo in de aanval ging omhoog. Onder aanvoering van Bas den Hoedt (12 punten in deze periode) vocht Vertom/Binnenland zich terug in de wedstrijd: 43-46.

Na de rust zette de Barendrechters wederom een strakke verdediging neer. Aanvallend werden echter te weinig scores afgedwongen. De gehele 3e periode bleef Vertom/Binnenland dan ook tegen een achterstand aan kijken. Met nog 10 minuten te spelen was het verschil overbrugbaar: 58-63. Aanvoerder Jasper de Groot zorgen met 10 punten op rij er persoonlijk voor dat een 68-65 voorsprong werd genomen. Vertom/Binnenland had het momentum. Met een stand van 72-68 bleven de bezoekers aan de goede kant van de score. Ondanks het goede verdedigen lukt het aanvallend niet het verschil uit te bouwen. Met nog één minuut op de klok waren beide teams in evenwicht: 78-78. De thuisploeg verzilverde een afstandsschot (78-80). Vertom/Binnenland had pech toen topscorer Bas den Hoedt zich verstapte en met een knie-kwetsuur naar de kant moest. In de spannende slotseconden kwam Vertom/Binnenland uiteindelijk net te kort: 78-83. Voor de thuisploeg schoten Bas den Hoedt (19), Ronald Schouten en Jasper de Groot met beiden 14 punten zich in de dubbele cijfers.

Zaterdag a.s. reist Vertom/Binnenland wederom af naar Brabant. In Veghel is Attacus de tegenstander. Vorige week werd de thuiswedstrijd met 72-54 gewonnen. Hopelijk kunnen de punten ook nu mee naar Barendrecht.