Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Woensdagavond stond voor Renes/Binnenland de halve finale van de beker op het programma in Landsmeer tegen Loon Lions. Bij Renes/Binnenland ontbraken Myrthe den Heeten en Inez van Hulsen wegens blessures en Michelle Zantman wegens vakantie.

Renes/Binnenland begon goed en zette via 3 driepunters al snel een 4-9 voorsprong op het scorebord. Bij een stand van 4-11 volgde al een time-out voor de thuisclub, maar Renes/Binnenland scoorde vrolijk verder en sloot het eerste kwart af met een voorsprong van 9 punten: 18-27.

Het tweede kwart verliep compleet anders, Loon Lions verdedigde een stuk beter en dat leidde ertoe dat Renes/Binnenland na 5 minuten pas twee punten had gescoord, allebei uit vrije worpen. Via twee veldscores en nog twee rake vrije worpen kwam de productie in dit kwart op een schamele acht punten en de ruststand op 31-35. Nog steeds een voorsprong voor Renes/Binnenland, maar de spanning was weer helemaal terug.

In het derde kwart gaf Renes/Binnenland de controle over de wedstrijd uit handen en pakte Loon Lions diverse keren een voorsprong. Vooral verdedigend had Renes/Binnenland het moeilijk, want Loon Lions wist in dit kwart 25 punten te scoren (tegenover 18 van Renes/Binnenland), waarmee de tussenstand na het derde kwart op 56-53 kwam.

In het vierde kwart leek de thuisploeg last te hebben van de spanning. Renes/Binnenland nam via 56-58 weer de leiding, maar na exact vijf minuten was de voorsprong nog maar een punt: 61-62. Loon Lions kwam bij 63-62 nog even op voorsprong, maar daarna trok Renes/Binnenland de wedstrijd weer naar zich toe. De voorsprong werd in de laatste twee minuten niet meer uit handen gegeven, eindstand 69-73 en dus een finaleplaats voor Renes/Binnenland. Uitblinkster aan de kant van Renes/Binnenland was Eline Kasius, zij scoorde maar liefst 30 punten. Ook Zera Butter eindigde met 20 punten ruim in de dubbele cijfers.

Bekerfinale

De bekerfinale wordt gespeeld op zaterdag 31 maart in Sporthal De Driesprong in Barendrecht, aanvangstijd is nog niet bekend, tegenstander is Grasshoppers uit Katwijk.

Wedstrijd

Zaterdagavond 10 maart speelt Renes/Binnenland in Sporthal De Driesprong tegen Lekdetec uit Bemmel, aanvang 20.30 uur. Dit is de laatste wedstrijd in de kampioensgroep, waarin Grasshoppers als eerste geëindigd is en de andere drie teams alle drie nog tweede kunnen worden. Volgende week begint voor de nummers drie en vier de eerste ronde van de play-offs om het kampioenschap.