Barry Wijers van Tennisvereniging Barendrecht 2e op NK tafeltennis

Barry Wijers is afgelopen weekend 2e geworden op het NK tafeltennis in Zwolle (links op de foto). De Barendrechter en bestuurslid van tafeltennisvereniging Taveba was als 5e geplaatst. Na een eenvoudige 4-0 overwinning bij de laatste 16 wist hij in de kwart finale te winnen van een andere Barendrechter, Martin Khatchanov (4e geplaatst). Martin is ook lid van Taveba en traint ook regelmatig in Barendrecht. Beide spelers kennen elkaar zeer goed en trainen regelmatig samen. In een gelijk opgaande wedstrijd wist Wijers uiteindelijk met 4-2 de wedstrijd naar zich toe te trekken.

In de halve finale won Wijers in een ware thriller met 4-3 van de nummer 2 geplaatst Rajko Gommers. Na een 0-2 achterstand kreeg Wijers steeds meer grip op het spel van Gommers. Hij kwam met 3-2 en 6-1 voor te staan, maar toen werd de game met 6-11 verloren. In de beslissende 7e game herpakte Wijers zich en won deze game met 11-4.

In de finale moest Wijers tegen Ewout Oostwouder. De als 3e geplaatste speler won in de halve finale van de nummer 1 geplaatst Laurens Tromer. Oostwouder nam een 2-1 voorsprong, waarna Wijers zich weer terug leek te spelen in de wedstrijd door in de 4e game een 9-4 voorsprong te nemen, maar helaas verloor hij deze game en daarna de wedstrijd met 1-4. Na 2 mooie overwinningen lukte het helaas niet om de finale ook te winnen. Dit resulteerde uiteindelijk in een zeer mooie 2e plaats.

Samen met Khatchanov wist Wijers ook nog een 2e plaats te behalen in het dubbel. De Barendrechters verloren in de finale nipt met 1-3 van het duo Gommers en de Vries.

Met 2 zilveren medailles kan de 35 jarige Wijers terugkijken op een geweldig NK.