Sporthal De Driesprong, Barendrecht

BARENDRECHT – Zaterdagavond speelde Renes/Binnenland in de eigen sporthal De driesprong de laatste wedstrijd in de Elite A poule tegen Lekdetec uit Bemmel.

Bij winst zou Renes/Binnenland de tegenstander onder zich houden en zelfs nog kans maken op de tweede plaats, bij verlies zou Renes/Binnenland als vierde en laatste eindigen. Bij Renes/Binnenland ontbraken Myrthe den Heeten en Inez van Hulsen wegens blessures en Michelle Zantman wegens vakantie.

Wedstrijd

Renes/Binnenland startte moeizaam en keek steeds tegen een achterstand aan, maar bij een stand van 11-17 draaide topschutter Gabriëlle van den Bosch hoogstpersoonlijk de wedstrijd om. Via drie driepunters en drie vrije worpen op rij werd het eerste kwart afgesloten met een stand van 23-17.

Het tweede kwart begon zoals het eerste was geëindigd, met weer een driepunter van Gabriëlle van den Bosch. Lekdetec kreeg weinig grip op de aanvallen van Renes/Binnenland dat mede via de sterk spelende centers Maxime Essenstam en Eline Kasius de voorsprong uitbouwde, ruststand 44-34.

Het derde kwart liet een heel ander Renes/Binnenland zien. De aanvallen verliepen stroef en de tegenstander uit Bemmel rook dat er wellicht nog iets mogelijk was. Door zelf slechts 11 punten te scoren (tegenover 24 van Lekdetec) keek Renes/Binnenland tegen een achterstand aan: 55-58.

Het vierde kwart verliep helaas niet veel beter voor de thuisploeg. Via geforceerde aanvallen en schoten werd nog geprobeerd de wedstrijd weer om te draaien, maar zonder resultaat. Na een tussenstand van 64-64 pakte het sterk spelende Lekdetec via een driepunter weer een voorsprong die het niet meer uit handen gaf. Eindstand 68-76.

Scores aan de kant van Renes/Binnenland: Gabriëlle van den Bosch 19 punten, Maxime Essenstam 15 punten, Zera Butter 14 punten, Eline Kasius 10 punten, Jantine Kraak 6 punten, en Eveline Kallenberg 4 punten.

Deze uitslag betekent dat Renes/Binnenland als vierde is geëindigd en het in de play-offs moet opnemen tegen de nummer 1 van de B-poule. Niet geheel toevallig is dit Loon Lions uit Landsmeer, waarvan Renes/Binnenland woensdag nog won in de halve finale van de beker.

De play-offs beginnen voor Renes/Binnenland met een thuiswedstrijd, wellicht al op zaterdag 17 maart, maar de exacte tijd is nog niet bekend.

Zoals reeds gemeld wordt de bekerfinale gespeeld op zaterdag 31 maart in Sporthal De Driesprong in Barendrecht, aanvangstijd is nog niet bekend, tegenstander is Grasshoppers uit Katwijk.