Basketbal

Na de knappe overwinning van vorige week tegen Lekdetec in Bemmel mocht Renes/Binnenland het zaterdagavond in sporthal De Driesprong opnemen tegen het Katwijkse Grasshoppers. Bij Renes/Binnenland ontbraken nog steeds de geblesseerden Inez van Hulsen en Jantine Kraak en bleef ook Zera Butter uit voorzorg aan de kant met een blessure die ze eerder deze week op de training opliep.

Renes/Binnenland leek goed aan de wedstrijd te beginnen maar na een 3-0 en een 5-4 voorsprong trok Grasshoppers de wedstrijd volledig naar zich toe. Maar liefst 9 verschillende Katwijkse speelsters, waaronder talent Mia Hordijk met een 3-punter in de laatste seconde, zorgden voor een ongekend aantal punten in dit kwart: 31. Bij Renes/Binnenland kwamen slechts 4 speelsters tot scoren waarmee het eerste kwart werd afgesloten met een stand van 16-31.

In het tweede kwart verdedigde Renes/Binnenland een stuk beter, Grasshoppers wist slechts vier keer raak te schieten en kwam daarmee tot 11 punten. Helaas scoorde Renes/Binnenland met 6 rake schoten slechts twee punten meer, waardoor beide teams de kleedkamer opzochten met een voor Renes/Binnenland pijnlijke ruststand van 29-42.

Het derde kwart werd nog pijnlijker voor Renes/Binnenland. Gabriëlle van den Bosch bleek in de rust al teveel last te hebben van een blessure en na een 0-5 run van Grasshoppers viel Myrthe den Heeten na een misstap uit met een knieblessure. Lichtpuntje in het derde kwart was Eline Kasius die 14 van de 16 Barendrechtse punten scoorde. Tussenstand na het derde kwart: 45-66.

De wedstrijd was eigenlijk al gespeeld toen in het vierde kwart ook captain Lisa van den Adel nog met een blessure naar de kant moest. Beide teams scoorden 18 punten en zetten daarmee een eindstand van 63-84 op het bord. Terechte overwinning voor Grasshoppers dat hiermee de leiding neemt in de Elite A poule.

Scores aan de kant van Renes/Binnenland: Eline Kasius 22 punten, Maxime Essenstam 15 punten, Lisa van den Adel 12 punten, Gabriëlle van den Bosch 8 punten, Simone Hoppe 4 punten en Michelle Zantman 2 punten.

Wedstrijden

Komend weekend is er geen competitieprogramma i.v.m. wedstrijden van het Nederlands team; op zaterdag 10 februari in en tegen Bulgarije en op woensdag 14 februari in en tegen Oekraïne.

Zaterdagavond 17 februari speelt Renes/Binnenland in en tegen Den Helder, aanvang 19.00 uur.

De eerstvolgende thuiswedstrijd is op zaterdag 24 februari, wederom tegen Den Helder, aanvang 19.00 uur in Sporthal De Driesprong.