Sport: Basketbal

BARENDRECHT – Nadat vorige week in de Final Four halve finale verloren werd van Lekdetec, stond de eerste wedstrijd uit de Elite A poule op de agenda: een uitwedstrijd tegen Lekdetec. Een mooie mogelijkheid om revanche te nemen voor vorige week. Bij Renes/Binnenland ontbraken Inez van Hulsen, Jantine Kraak en Anique van Schijndel vanwege blessures. Simone Hoppe maakte deel uit van de selectie.

Het begin van het eerste kwart kenmerkte zich door weinig scores aan beide zijden. Na ruim 5 minuten stond er een tussenstand op het bord van 7-7. Er werd rustig aan gespeeld en weinig fouten gemaakt, waardoor het leek alsof de wedstrijd nog niet echt was begonnen. Aan Renes/Binnenland zijde waren Zera Butter (9 punten) en Gabrielle van den Bosch (8 punten) degenen met hoge scores. Met 2 punten van Maxime Essenstam werd het eerste kwart afgesloten met een stand van 18-19 in het voordeel van Renes/Binnenland.

Het tweede kwart begon Renes/Binnenland sterk. Na twee minuten en een 0-8 run, vroeg de coach van Lekdetec een time-out aan. Dit had weinig effect, Renes/Binnenland zette wederom een mooie 0-11 run neer. Goed om te zien was dat bij Renes/Binnenland zeven speelsters scores lieten noteren. Daar Lekdetec in het gehele tweede kwart slechts 5 punten liet noteren, werd een comfortabele voorsprong bereikt. Ruststand 23-38.

Evenals het eerste kwart was ook het derde kwart een rustig kwart. Met over en weer scores, werd het derde kwart uiteindelijk gewonnen door Renes/Binnenland met 19-23. Tussenstand na het derde kwart: 42-61.

Het vierde kwart was een kwart waar de punten over en weer vielen. Daar waar Lekdetec een aantal keer dichterbij dacht te komen, werd dit direct gepareerd door een driepunter van Renes/Binnenland. In tegenstelling tot de eerste drie kwarten die door Renes/Binnenland werden gewonnen, eindigt het vierde kwart in een gelijke stand: 21-21. Eindstand 63-82.

Scores aan de kant van Renes/Binnenland: Gabriëlle van den Bosch 21 punten (zes driepunters en zes rebounds), Zera Butter 21 punten (vijf driepunters en zeven rebounds) 21 punten, Maxime Essenstam 17 punten, Lisa van den Adel 10 punten (en acht assists), Myrthe den Heeten 6 punten, Chermensa van la Parra 3 punten. Susanne Taal en Simone Hoppe 2 punten. Roos Koopmans en Michelle Zantman scoorden niet.

De eerstvolgende thuiswedstrijd is komende zaterdag 3 februari tegen Solar Systemen Grasshoppers uit Katwijk, aanvang 19.00 uur in sporthal De Driesprong.