Binnenland Dames 1 (Seizoen 2016/2017)

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland hebben de uitwedstrijd in Apeldoorn tegen Keus/Royal Eagles met 47-67 gewonnen. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy speelde een gedegen wedstrijd en besliste voor rust al de wedstrijd met een 0-14 run het in het tweede kwart dat leidde tot een 25-42 ruststand. Ook verdedigend zag alles er een stuk beter uit dan de laatste weken en de terugkeer van Zera Butter lijkt de ploeg wat meer stabiliteit te geven.

Jantine Kraak miste met 14 punten en 9 rebounds net een double-double. Ook Zera Butter (13), Inez van Hulsen (10) en Randell van der Lee (10) eindigde in de dubbele cijfers. Door de zege en de nederlaag van Loon Lions tegen koploper Lekdetec.nl stijgt Renes/Binnenland naar de derde plek op de ranglijst. Aankomend weekend treffen beide ploegen elkaar in Barendrecht. Aankomende dinsdag speelt Renes/Binnenland echter eerst de kwartfinale in het nationale bekertoernooi tegen Solar-systemen Grasshoppers in eigen huis.

Wedstrijd

Renes/Binnenland moet het in Apeldoorn doen zonder Maxime Essenstam (achillespeesblessure) en Janine Guijt (handblessure) en ook Chermensa van la Parra moet in de warming-up geblesseerd afhaken. De Barendrechtse formatie speelt geconcentreerd en onder aanvoering van Jantine Kraak en een met scherp schietende Randell van der Lee loopt de ploeg via 2-5 naar een 7-15 voorsprong. Die marge loopt iets terug in de laatste minuten van het eerste kwart maar Renes/Binnenland kan nog altijd met een 17-21 voorsprong het tweede bedrijf in gaan. In de eerste paar minuten van het tweede kwart wordt de wedstrijd vervolgens beslist. Via 19-25 zijn het 3 driepunters van de steeds betere in vorm komende Zera Butter, en score van Lisa van den Adel en drietje van Yvette Adriaans die er 19-39 van maken. Keus/Royal Eagles antwoord nog wel maar een tweede driepunter van Yvette Adriaans zet de ruststand van 25-42 op het scorebord.

Na rust blijft het verschil lang net onder de twintig punten hangen en controleert Renes/Binnenland het tempo en de wedstrijd. Bij een 35-51 stand versnelt Renes/Binnenland nog een keer en kan zo het verschil wle boven de twintig punten brengen aan het einde van het derde kwart (37-58). In het laatste kwart is de thuisploeg niet meer bij machte om Renes/Binnenland het lastig te maken. De ploeg van Joost van Rangelrooy blijft met name verdedigend geconcentreerd spelen en kan hierdoor de zege met 47-67 mee terug naar Barendrecht nemen.

Scores: Jantine Kraak 14 (+ 9 rebounds), Zera Butter 13 (+ 6 rebounds), Inez van Hulsen 10 (+ 5 rebounds, 5 steals), Randell van der Lee 10, Yvette Adriaans 8, Lisa van den Adel 5, Lotte Sant 4, Michelle Zantman 2 (+ 5 rebounds), Gabriëlle van den Bosch 1.

Thuiswedstrijden en loting

Aankomende dinsdag speelt Renes/Binnenland in de eigen sporthal De Driesprong de kwartfinale in het nationale bekertoernooi tegen Solar-systemen Grasshoppers. De wedstrijd begint om 20.30 uur. Toegangskaarten zijn alleen verkrijgbaar bij de kassa in de sporthal vanaf één uur voor de wedstrijd.

Na de wedstrijd zal in het clubhuis van CBV Binnenland, de Tipp Inn, de loting voor de halve finale van het bekertoernooi plaatsvinden. De loting zal ook rechtstreeks via internet worden uitgezonden.

Aankomende zaterdag wacht vervolgens in sporthal De Driesprong Loon Lions voor de competitie. Ook dan start de wedstrijd om 20.30 uur.