Basketbaldames Renes/Binnenland (seizoen 2016/2017)

BARENDRECHT – De vrouwen van Renes/Binnenland zijn het seizoen in de Vrouwen Basketball League begonnen met een ruimte 61-103 overwinning in de uitwedstrijd tegen Rotterdam Basketball. De Barendrechtse formatie was duidelijk een paar maten te groot voor de debutant op het hoogste niveau en eigenlijk was na het eerste kwart de wedstrijd al gespeeld (15-31).

Via een ruststand van 25-64 was de marge na het derde kwart nog verder groter (41-89) en alleen al omdat de ploeg van coach Joost van Rangelrooy het verder wel goed vond kon Rotterdam Basketball uiteindelijk het verschuil nog iets kleiner maken in het laatste kwart van de wedstrijd. Janine Guijt was het meest trefzeker met 26 punten, Zera Butter volgde met 22 en ook Lisa van den Adel (11) en Randell van der Lee (10) eindigde in de dubbele cijfers.

Scores: Janine Guijt 26, Zera Butter 22 (+ 7 assists), Lisa van den Adel 11, Randell van der Lee 10, Gabriëlle van den Bosch 7, Yvette Adriaans 7, Inez van Hulsen 6, Maxime Essenstam 6, Lotte Sant 6, Imke van Genderen 2.

Aankomende zaterdag reist Renes/Binnenland af naar Apeldoorn waar de tweede debutant van dit seizoen op het hoogste niveau, FSG/Royal Eagles om 20.00 uur de tegenstander is.