Podiumplaats Sophie Bijkerk tijdens kwalificatie Open NK

BARENDRECHT – De ijsbaan op de Vechtse Banen in Utrecht was afgelopen weekend het toneel voor de 1e  kwalificatie wedstrijd voor het Open Nederlands Kampioenschap 2016.

De rijdsters van Kunstrijvereniging De Drechtsteden behaalden in diverse categorieën prima resultaten en een aantal hebben de kwalificatie voor het ONK al binnen.

Debuut voor Dani Loonstra

De Barendrechtse Dani Loonstra (10) debuteerde in de categorie Basic Novice A een door de ISU officieel erkende categorie waardoor zij ook aan internationale wedstrijden kan deelnemen.

Zo zal zij eind november aan de NRW Trophy in Dortmund deelnemen.Dani reed in Utrecht een mooie kür waarin een paar elementen niet goed lukten waardoor haar puntentotaal lager uitviel. Haar score was goed voor een 8e plaats in een veld van 18 rijdsters.

Zilver voor Sophie Bijkerk

In de categorie Advanced  Novice dames reed de regerend Nederlands Kampioene  Sophie Bijkerk (13) uit Barendrecht  zaterdag de korte kür en eindigde hiermee op de 2e plaats. Op zondag reed zij een prachtige lange  kür op muziek uit de Phantom. Sophie sprong  voor de eerste keer tijdens een wedstrijd in de lange kür de dubbel Axel en  schaatste zich in een veld van 22 rijdsters met een mooi puntentotaal naar de 2e plaats.

Deze wedstrijd was ook voor Sophie een goede voorbereiding op de internationale NRW Trophy in Dortmund. De kwalificatie voor het ONK heeft zij met haar behaalde punten al binnen.

Na de tweede selectiewedstrijd op 22 en 23 in Dordrecht zullen de gekwalificeerde rijdsters  van 3 t/m 6 maart 2016  het ONK rijden op de Uithof in Den Haag.