Dames en herenteam ZPB met volle buit terug naar Barendrecht

BARENDRECHT – Afgelopen zaterdag zijn de twee hoofdmachten van ZPB H&L Productions erin geslaagd om de volle buit mee te nemen naar Barendrecht. De Barendrechtse dames wonnen in Eindhoven met 8-12 van PSV. De Heren konden in periode 3 afstand nemen in het volgepakte zwembad van De Zijl.

Dames

Dames 1 presteert goed in de Eredivisie Dames en staat na de overwinning op een keurige 3e plaats. In Eindhoven werd de stroeve start ruim goed gemaakt in het tweede kwart, door de periode met maar liefst 0-6 te winnen. Deze klap is de ploeg uit de lichtstad niet meer te boven gekomen. Met de goede seizoensstart (13 uit 6) mag Dames 1 zich opmaken voor een nieuw hoofdstuk in de competitie. In dit deel kruisen de dames met de traditionele topploegen uit de competitie.

Heren

De Barendrechtse heren mochten op bezoek bij De Zijl. De sterke formatie uit Leiden was tot op de tanden gewapend om de karakteristiek snelle start van de Barendrechters af te stoppen. ZPB, de voor de buitenwacht verrassende nummer 3 van de competitie, was de te kloppen ploeg in deze wedstrijd. In een zeer boeiende, maar rommelige wedstrijd deden de bezoekers precies wat er nodig was. Strijd leveren, het randje opzoeken en de neuzen dezelfde kant op houden.

De overwinning werd na een 6-6 tussenstand in de derde periode beslist. ZPB schoot met scherp en maakte optimaal gebruik van de keeperswissel aan Leidense zijde. Aan de andere kant keepte stand-in Yoran Lodder een zeer goede partij als vervanger van Pim Versluis. Belangrijke tijden breken aan voor de heren. Bij het doortrekken van deze lijn worden ze namelijk een hele gevaarlijke outsider dit seizoen.

Foto: ZPB/Katrin Peijer