HCB Dames 1 (08-11-2015)

BARENDRECHT – [HCB Dames 1, Kelly] Gister stond de wedstrijd tegen Spijkenisse dames 1 op het programma. Spijkenisse is zeker geen onbekende van ons, de laatste jaren vindt er altijd een fysieke strijd plaats.

We verzamelden om 11:00 op HCB en hier maakte we al kennis met het weer. Het waaide heel hard en regen kwam af en toe uit de lucht vallen. Gelukkig staan er bomen rond het veld van Spijkenisse waardoor de wind enigszins mee zou vallen.

Na een 45 minuten lange voorbereiding werd er voorafgaand aan de wedstrijd 1 minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan alle slachtoffers van de aanslag in Parijs. Na dit mooie gebaar was het tijd om de knop om te zetten en deze wedstrijd om te zetten in 3 punten!!

Wedstrijd

De eerste helft hadden we veel ruimte achterin om op te bouwen. De aanval van Spijkenisse dwongen we af via hun backhand waardoor wij in het voordeel waren met onze voorhand. Toch waren er in de eerste minuten wat kansen voor Spijkenisse, maar deze werden na goed verdedigend werk omgezet in een aanval voor Barendrecht. Één van deze aanvallen kwam kwam via Mara, die de bal van Kelly kreeg en naar Marieke speelde. Zij liep in een mooie boog de cirkel in, speelde de bal naar Aline en deze flatste hem mooi in de linkerhoek; 0-1!

We lieten na deze goal snel spel zien en weer kwam er een actie van Marieke. Ze ving de bal op buiten de 23 meterlijn, liep de cirkel in en sloeg de bal langs de keeper; 0-2!

Laatste minuten

In de laatste minuten van de eerste helft zakte Barendrecht even in en kreeg Spijkenisse nog een paar strafcorners maar ook deze werden goed weggewerkt, mede dankzij onze top invalkeepster Danique!! In de rust werden de laatste dingen besproken gingen we vol goede moed de tweede helft in. Deze liep helaas wat anders dan gepland.

Tweede helft

Waar in de eerste helft de scheidsrechter van Spijkenisse geen overtredingen zag waardoor wij strafcorners moesten krijgen, leek hij in de tweede helft een ingeving te hebben gehad en gaf hij voor alles een strafcorner (zelfs voor shoot buiten de cirkel..). Hierdoor kreeg Spijkenisse meerdere strafcorners achter elkaar. Vele strafcorners hebben we kunnen keren door o.a. ballen van de doellijn te halen, maar bij een van deze strafcorners liep kon Spijkenisse de strafcorner goed uitspelen en schoot de bal achter de keepster; 1-2.

Spijkenisse voerde de druk goed op en het werd steeds moeilijker voor Barendrecht om onder de druk uit te komen. Wanneer dit lukte, werden er gelijk kansen gecreëerd. We vergaten deze belangrijke kansen om te zetten in doelpunten.

Duwen is iets wat de scheidsrechter de hele wedstrijd niet zag, vaak was Barendrecht degene die alles fout deed. Zo kwam Spijkenisse steeds dichterbij onze cirkel en na wat beukwerk werd de bal in de cirkel gespeeld, waarna de bal tegen de scheen van een Barendrechtse verdediger kwam. Nadat de voordeelregel werd toegepast wist Spijkenisse hier goed gebruik van te maken en scoorde in de lange hoek; 2-2..

Er kwam weer een serie aan strafcorners voor Spijkenisse. Ze kregen nog een strafcorner omdat onze eerste uitloop te snel weg was waardoor ze achter de middellijn moest plaatsnemen. Deze strafcorner werd voorbij de keepster getikt, waarna ook de lijnstop er net niet meer bij kwam; 3-2.

De laatste 10 minuten kwamen we weer op gang, kregen we eindelijk weer vrije slagen mee en in de laatste minuut creëerden we zelfs nog een laatste kans door een strafcorner te versieren, maar ook deze ging er niet in.

Zo hebben we verzuimd om de punten mee terug te nemen naar Barendrecht door deze wedstrijd met 3-2 te verliezen en leerden we maar weer hoe belangrijk het is om alle kansen die we krijgen af te maken!

Thuiswedstrijd

Volgende week spelen we de derby thuis tegen.. Derby! We hopen jullie dan weer te zien langs de lijn van HCB! De wedstrijd begint om 12:45 en we gaan weer strijden voor deze punten.