2e plaats Gewestelijk Kampioenschap voor Barendrechtse Dani Loonstra

BARENDRECHT – Afgelopen zaterdag (4 april) werd op de Dordtse Sportboulevard met het Gewestelijk Kampioenschap kunstrijden 2015 het wedstrijdseizoen afgesloten. Vijf gewestelijke kunstrijverenigingen waren vertegenwoordigd in Dordrecht.

Met 21 rijdsters en 1 rijder was de organiserende Dordtse Kunstrijvereniging in veel categorieën vertegenwoordigd op dit Kampioenschap. In Dordrecht konden veel rijdsters een podiumplaats bemachtigen of de titel Gewestelijk Kampioene op hun naam schrijven.

Dani Loonstra

Dani Loonstra (10) uit Barendrecht kon afgelopen zaterdag de titel Gewestelijk Kampioene die zij in 2014 bemachtigde niet prolongeren. Vorige maand kon zij de KNSB cup in de categorie Teens A op haar naam te schrijven en in de Ann Beukers Trophy de 3e plaats pakken. Zaterdag op de eigen trainingsbaan in Dordrecht bleek de focus er niet helemaal te zijn. Dani wist toch voldoende punten bij elkaar te rijden om op de 2e plaats van het podium te eindigen.

Clubgenootje en trainingsmaatje Julia van Rennes (9) uit Klaaswaal kon de titel Gewestelijk Kampioene in de categorie Teens dit jaar op haar naam schrijven.

Zomertrainingen

Na deze wedstrijd in Dordrecht gaan coaches en kunstrijders zich voorbereiden op de zomertrainingen waarin zij aan nieuwe küren en technieken gaan werken om in het nieuwe wedstrijdseizoen weer goed beslagen ten ijs te komen.