BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de tweede wedstrijd in de halve finale serie van de play-offs tegen Loon Lions met 68-73 gewonnen. Door de zege in Landsmeer is de stand in de serie 1-1 geworden en reist het circus de aankomende twee wedstrijden naar Rotterdam voor de ontmoetingen drie en vier. Daar waar Lintex-Binnenland/Rotterdam afgelopen woensdag met name na rust erg gelaten speelde, was het team van coach Joost van Rangelrooy nu de volle vier kwarten gedreven. Na de eerste score van Loon Lions nam Lintex-Binnenland/Rotterdam de leiding om die in het vervolg van de wedstrijd niet meer af te staan. In de andere halve finale serie tussen Lekdetec.nl en CTO Amsterdam is de tussenstand ook 1-1; in Bemmel won CTO Amsterdam wedstrijd nummer twee met 76-88.

De eerste score van de wedstrijd is voor Loon Lions maar daarna is het Lintex-Binnenland/Rotterdam dat onder aanvoering van een weer messcherpe Zera Butter met 2-9 de leiding neemt. Dat verschil blijft tot 8-14 ongeveer in stand maar daarna vergroot Lintex-Binnenland/Rotterdam via Marlous Nieuwveen, Zera Butter en Corine Manuputty de voorsprong naar 8-23. Toch weet Loon Lions in de laatste fase van het kwart het verschil te verkleinen zodat bij een 17-25 het tweede kwart start. Hierin zorgt Lintex-Binnenland/Rotterdam er de eerste vijf minuten voor dat Loon Lions niet kan scoren terwijl het zelf via Marlous Nieuwveen, Lisa van den Adel en een driepunter van Linda Appers de stand naar 17-34 brengt. Vanaf minuut zeven valt Lintex-Binnenland/Rotterdam dan opeens droog en kan de thuisploeg het verschil bij rust terugbrengen tot 28-34.

Na rust is het captain Lisa van den Adel die Lintex-Binnenland/Rotterdam op sleeptouw neemt via vijf punten op rij (28-39). Even later is Loon Lions toch weer in de buurt (37-41) als Zera Butter en Shay Selby met een drietje voor een antwoord zorgen (37-46). Beide ploegen wisselen vervolgens nog wat scores uit zodat bij een 43-53 stand het laatste kwart in gaat. Lintex-Binnenland/Rotterdam weet hierin tot een minuut of twee het initiatief altijd aan zijn kant te houden en kan altijd antwoorden op scores van Loon Lions. Zera Butter blijft ongrijpbaar, maar ook Shay Selby, Marlous Nieuwveen, Lisa van den Adel en Corine Manuputty zorgen voor voldoende aanvallende dreiging en scores. En ondanks het grote aantal turnover dat Lintex-Binnenland/Rotterdam laat noteren is er compensatie door een groot overwicht in de rebound en kan het team ook flink meer steals pakken dan Loon Lions. Hierdoor kan de thuisploeg niet dichterbij komen. Pas in de laatste fase van het kwart lukt het de ploeg van coach Laki Lakner om vrije schoten te nemen en kan zo nog terugkomen tot 66-69. Shay Selby is dan echter koel van achter de vrije worplijn en brengt zo Lintex-Binnenland/Rotterdam in veilige haven. De laatste score is nog wel voor Loon Lions maar de zege gaat terecht met 68-73 naar Lintex-Binnenland/Rotterdam.

Scores

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 25 (+ 6 rebounds), Shay Selby 12 (+ 9 rebounds, 6 assists, 6 steals), Marlous Nieuwveen 12 (+ 16 rebounds), Lisa van den Adel 12, Corine Manuputty 9, Linda Appers 3.

Derde wedstrijd

De derde wedstrijd in deze halve finale serie wordt aankomende woensdag om 20.00 uur gespeeld in het Topsportcentrum Rotterdam. Toegangskaarten voor de deze wedstrijd, maar ook voor de wedstrijd van aankomende zaterdag, zijn verkrijgbaar via het Ticket Center op de website van CBV Binnenland of direct via de link: http://www.cbvbinnenland.nl/D1/Tickets/.

LET OP: toegangskaarten zijn ook vanaf een uur voor de wedstrijd verkrijgbaar bij de kassa van het Topsportcentrum Rotterdam. Voor deze toegangskaarten geldt echter een toeslag!!