Herenselectie GV Barendrecht sterk in Nijverdal

BARENDRECHT – Afgelopen zaterdag vond in Nijverdal de 1/8 finale van het NK herenturnen plaats. De acht jarige Lars van der Heijden uit Hoogvliet, de negenjarige Nils Maas uit Poortugaal en de achtjarige Micha Broere uit Nieuw Beijerland kwamen namens Gymnastiekvereniging Barendrecht uit in categorie instap 11, 3e divisie.

Lars en Micha zaten in de groep die turnde in baan 1 en Nils turnde in baan 2. De zenuwen zaten bij aanvang van de wedstrijd behoorlijk hoog bij de drie jongens. Na hun eerste oefening op de vloer werden de jongens wat rustiger en turnden hun oefening met veel overgave. Dat werd met mooie scores beloond.

Nils werd in zijn groep eerste. Micha en Lars werden respectievelijk tweede en derde van hun groep. Hiermee hebben zij zich geplaatst voor de 1/4e finale op 2 april in Waddinxveen. Trots en tevreden keerden de drie turners en hun trainers Bram Soeteman en Jeroen Fonteine huiswaarts.

1/8 finale turnen heren Nijverdal 2016 instap 11. De heren begonnen behoorlijk zenuwachtig aan hun 1e wedstrijd van dit…

Geplaatst door Herenselectie GV Barendrecht op zaterdag 5 maart 2016