Dubbel Kampioenschap Taekwondo voor Suliaman Sesay-Westerkamp

Vorig weekend is de jeugdige Barendrechter Suliaman Sesay-Westerkamp in de Topsporthal in Den Haag voor de vierde keer op rij Nederlands Kampioen Taekwondo geworden!

Als 17-jarige mocht hij nu voor het eerst zowel als junior strijden alsook bij de senioren (18 t/m 35 jaar) en in beide klassen heeft hij na zes gewonnen wedstrijden de eerste plaats behaald. Dit gebeurde met overmacht, getuige de eindstanden in beide finales van 21-5 (juniorfinale) en 33-5 (seniorfinale).

Even dreigde het mis te gaan, toen Suliaman in de halve finale via een onreglementaire vuistslag tegen zijn hoofd enige tijd buiten kennis op het canvas bleef liggen. Gelukkig herstelde hij snel en wist hij ook deze opponent met dubbele cijfers te verslaan.

Suliaman, die een jaar geleden verkozen werd tot ‘Sportman van het Jaar’ van de gemeente Barendrecht, traint bij taekwondovereniging Abdel-kwan in Rotterdam. Bijna al zijn wedstrijden vecht hij in het buitenland, zoals in Polen, Turkije, Spanje, etc. Zijn doel is, om als senior ook internationaal de hoogste podia te beklimmen