Kunstrijdster Dani Loonstra pakt titel Gewestelijk Kampioene Zuid-Holland in debuutjaar Junioren

Zaterdag 19 en 20 januari 2019 werd op de 11Stedenbaan in Leeuwarden de 3e selectiewedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap / Challenge Cup en A-finale verreden. Op zaterdag verschenen als eerste de dames Basic Novice aan de start.

De jongste deelneemster in deze categorie Gabi Loonstra (10) uit Barendrecht mocht de wedstrijd openen. Zij reed een mooie krachtige kür op de muziek van Vaiana en eindigde op een mooie 6e plaats.

In de categorie junioren dames reden de Barendrechtse rijdsters Sophie Bijkerk (16) en Dani Loonstra (14) . Beide de dames hadden een goed weekeinde Sophie Bijkerk reed een elegante korte kür op ‘Je suis malade’ en stond hierna op een mooie 5e plaats. Helaas is ze met haar lange kür door twee foutjes te maken één plaats gezakt en eindigde met 92,34 op de 6e plaats.

Dani Loonstra maakte in haar korte kür helaas éen fout in haar sprongen maar maakte dit ruimschoots goed in haar lange kür op muziek uit ‘ de Notenkraker’ en steeg één plaats naar een mooie 3e plaats met 107,48 punten.

In de Wiehl Pokal op 12 januari 2019 kwamen de Junioren dames van Kunstrijvereniging De Drechtsteden (DDD) in actie met zowel de korte als lange kür op één dag en pakten beiden een podiumplaats.

Dani reed in Wiehl niet haar beste wedstrijd maar met een puntentotaal van 110,71 wist zij overtuigend als eerste te eindigen gevolgd op de tweede plaats door Sophie (16). Sophie behaalde 88,07 punten en met dit puntentotaal wist zij zich in deze ISU wedstrijd in Duitsland te kwalificeren voor deelname aan het NK 2019.

De drie rijdsters zullen in actie komen van van 21 t/m 24 februari 2019 in Den Haag het Nederlands Kampioenschap/Challenge Cup 2019.