Meisjes B, Meisjes C1 en Meisjes D1 van Volleybalvereniging Spirit kampioen

BARENDRECHT – De eerste kampioenschappen van dit seizoen bij CVV Spirit zijn binnen.

Meisjes B1 speelt dit seizoen voor het eerst op vaste plekken en volgens het zogenaamde 4-2 positie-systeem. Na twee wedstrijden hadden ze dit volledig onder de knie, zelfs zo goed dat er tijdens deze competitie in totaal maar 5 sets zijn verloren. Dankzij de eerste plek promoveren de meiden naar de 1e klasse.

Maar voordat dat zover was, was er 15 december nog de laatste competitiewedstrijd in de Vrijenburgpoort-sporthal. De meiden waren erg gefocust op winst, wellicht overgeconcentreerd. Na een spannende en gelijk opgaande strijd tegen het Rotterdamse Fusion stond het na anderhalf uur spelen 2-2 en moest een vijfde set de beslissing brengen. De meiden raakten toen hun zenuwen kwijt en ze wonnen deze laatste set met gemak: 15-8.

Meisjes C1 was nog niet zeker van het kampioenschap. Zij moesten deze zaterdag uit spelen tegen Apollo uit Numansdorp. Dit bleek een eitje te zijn voor onze meiden. Een sterke 4-0 overwinning, met groot verschil in setpunten, brachten ze mee naar huis. Na aankomst op hun thuishonk in de Vrijenburgpoort-sporthal werden ook deze meiden met het behalen van het kampioenschap gehuldigd!

Meisjes D1 is het derde jeugdteam dat zaterdag 15 december kampioen is geworden. Zij moesten spelen tegen een jongensteam van de sterke volleybalvereniging uit Sliedrecht. Na een mooie 3-1 overwinning kregen zij onder luid gejuich van ouders en belangstellenden de medailles en de bloemen uitgereikt.

Ook de jongste jeugd, de D-tjes van 11, 12 jaar worden bij Spirit heel goed opgevangen en getraind. De D-jeugd doet met vier teams, één jongens- en drie meisjesteams mee aan competitiewedstrijden.

Iedereen heeft het reuze naar zijn zin. Spirit heeft in zijn vaandel staan, dat naast het competitieve element van sport, ook de sportbeleving, de sfeer en de gezelligheid en de omgang met elkaar van groot belang is.

Dat de jeugd het goed naar zijn zin heeft, blijkt uit het feit dat zij vaak vrienden en vriendinnetjes naar de club mee nemen. Dit resulteert in een grote groei van de jeugd. De groep is het afgelopen half jaar zodanig groot geworden, dat na de kerstvakantie de D-jeugd gesplitst moet worden. Spirit complimenteert de trainers en de coaches met dit succes.

Spirit is uiteraard van plan om op de ingeslagen weg door te gaan en dit jeugdbeleid voort te zetten.