Kunstrijdsters Dani Loonstra (10) en Sophie Bijkerk (13) internationaal

BARENDRECHT – De talentvolle Barendrechtse kunstrijdster Dani Loonstra (10) reed vorige week haar eerste internationale wedstrijd in het Oostenrijkse Graz.

Met clubgenootje Isabella Smit (11) uit Dordrecht reisden Dani en Barendrechtse Sophie Bijkerk (13) met coach Nicole Goossens af voor deelname aan een grote internationale wedstrijd de Leo Scheu Memorial 2015.

In een veld van 30 rijdsters in de categorie Basic Novice A wist Dani met haar stoere kür en prima techniek 30,37 punten te behalen en daarmee een prima 15e plaats te eindigen.

Val

De Nederlands Kampioene in de categorie Advanced Novice, Sophie Bijkerk (13), kende wat problemen in haar vrije kür. Na de dubbel axel kwam zij ten val waarbij zij haar schaats in haar been kreeg reed zij haar kür uit en wist zij een 20e plaats te behalen in Oostenrijk.

Wedstrijdervaring

De rijdsters hebben wedstrijdervaring opgedaan en zijn volop in training voor de 1e selectie wedstrijd voor deelname aan het Open Nederlands Kampioenschap Kunstrijden op 14 en 15 november in Utrecht.