Zilver voor kunstrijdster Sophie Bijkerk in Westfalencup 2018

Afgelopen weekend werd in Dortmund (D) de internationale Westfalencup 2018 verreden. Kunstrijvereniging De Drechtsteden werd vertegenwoordig door de Junioren dames Demi Sijswerda (16) uit Dordrecht en Sophie Bijkerk (16) uit Barendrecht.

In de eerste wedstrijd voor Sophie dit seizoen eindigde zij na haar korte en lange kür op de 2e plaats. Clungenote Demi reed in beide küren een Personal Best en klom na de lange kür naar de 3e plaats op het podium. Zij reed in Dortmund haar 1e internationale wedstrijd in haar debuutjaar in de Junioren.

Britt Harmsen (13) uit Puttershoek reed in de categorie Advanced Novice in een veld van 32 rijdsters en maakte een goede start met een 15e plaats na de korte kür. In haar lange kür maakte ze een aantal foutjes waardoor ze deze plaats helaas niet kon behouden en eindigde op een toch mooie 22e plaats.

Britt liet een goede indruk achter in Duitsland. Ze reed haar 1e internationale wedstrijd in haar debuutjaar in de categorie Advanced novice.

De rijdsters werden in Dortmund gecoacht door Niki Davison van het Dordtse trainersteam.

Foto: M. Bijkerk / Kunstrijdster Sophie Bijkerk met coach Niki Davison