Finale Club wedstrijd BMX bij Fietscrossclub Barendrecht

FCC Barendrecht heeft zich, na de ingebruikname van de nieuwe baan, een aantal vernieuwde doelen gesteld. Een Nationaal gekeurde wedstrijdbaan vraagt organisatorisch om een andere aanpak qua beleid en trainingen. Altijd blijft het plezier in de sport voorop staan. Maar het plezier wordt vergroot naar mate de leden zich kunnen ontwikkelen en zij die kunnen laten zien tijdens mooie wedstrijden. Soms kleine, vaak ook grote ontwikkelingen binnen de club en rijders zijn er ontstaan dit jaar.

Mooi om te zien dat beginnende en gevorderde rijders met evenveel passie de wedstrijd rijden. Met de organisatie van de finale van de Club2-club wedstrijd heeft de club geprobeerd om de beginnende rijders de sfeer van een afdelingswedstrijd te laten proeven. Spanning, lef, plezier en spektakel. Het prachtige weer heeft zeker bijgedragen aan een mooie wedstrijddag. Een wedstrijd waarbij de organisatie, officials en vrijwilligers een samenwerking was tussen de vereniging uit Oud Beijerland en Barendrecht.

Club2-club

Zaterdag 13 oktober werd de finale van de Clubcompetitie tussen Oud Beijerland en Barendrecht gereden. Een competitie van 8 wedstrijden, waarvan 6 wedstrijden tellen voor het eindklassement.

Binnen een aantal leeftijdscategorieën was het nog heel spannend. Rijders moesten tot het uiterste gaan voor een felbegeerde podiumplek en soms was zelf de finale beslissend of mem het kampioenschap of podiumplek binnen kon slepen.

• Clubkampioenen: Joost Vrij, Teun Ouwens, Terje Koopmans, Kees Wildeboer, Mees de Roos, Luc van Haaren en Matthieu Roks
  • Podiumplekken: Lukas Faling (2), Matt van der Doe (3), Mika Krispijn (3), Mika Gouman (2), Max de Groot (2), Marley Roaland (3), Daniëlle Huvermann (2), Ruben van Gemeren (2), Martijn Vermeulen (3) en Rob Udo (2).

Prachtige sportmomenten, ervaringen en mooie klasseringen voor alle deelnemers. Voor de BMXWest rijders zijn er nog 2 wedstrijden te rijden waarvan de finale door Oud Beijerland georganiseerd wordt op zondag 28 oktober.

Foto: Remco Huvermann