Kunstrijdster Dani Loonstra pakt titel Gewestelijk Kampioene Zuid-Holland in debuutjaar Junioren

Op de Dordtse Sportboulevard werd op zaterdag 13 oktober 2018 het Gewestelijk Kampioenschap kunstrijden Zuid-Holland verreden. Rijd(st)ers van de Zuid-Hollandse kunstrijvereniging streden in verschillende categorieën om de titel Gewestelijk Kampioen 2018 of de hoogst haalbare plaatsen.

De Dordtse Kunstrijvereniging De Drechtsteden was met veel rijders vertegenwoordigd en deden goede zaken. In haar 1e jaar in de categorie Junioren dames reed Dani Loonstra (13) uit Barendrecht een prima korte kür en een geweldige lange kür waarin zij twee dubbel Axels en een triple sprong liet zien. Met een puntentotaal van 102,12 reed zij een PB op dit kampioenschap en wist in haar debuutjaar meteen de titel Gewestelijk Kampioene Junioren dames op haar naam te schrijven.

In de categorie Basic Novice A debuteerde zus Gabi Loonstra (10) uit Barendrecht op dit Kampioenschap. Met een puntentotaal van 23,66 wist zij een mooie 4e plaats te behalen.

De zussen Loonstra rijden in het begin van het wedstrijdseizoen in d e internationale Volvo Open Cup in Riga, Letland van 8 tot 10 november. Dani en Gabi werden gecoacht door trainsters Nicole Goossens en Marieke Ter-Kruithof.