Finale BMXTrofee West competitie: Joost Vrij van FCC Barendrecht afdelingskampioen

Na 9 competitiewedstrijden verdeeld over BMX-banen in Noord Holland, Utrecht en Zuid-Holland, werd de Finale wedstrijd in Oud Beijerland op zondag 28 oktober gereden. De Spuicrossers hadden hun best gedaan om een goede wedstrijd en sfeervolle entourage neer te zetten. De koude, maar zonnige dag hielp daaraan mee.

Voordat de wedstrijd gereden werd, stond al vast dat FCC Barendrecht een Regio kampioen in haar midden had. Aan het einde van de wedstrijd dag, mocht de 8 jarige Joost Vrij de hoogste trede van het podium betreden. Een heel knappe prestatie.

Alle rijders hebben laten zien hoeveel zij geleerd hebben dit wedstrijdseizoen. Conditioneel, techniek en lef; in alle aspecten is vooruitgang geboekt.

Met maar liefst 48 rijders in het eindklassement is het oranje van FCC Barendrecht in de regio breed vertegenwoordigd in alle leeftijdscategorien. Zeker iets om trots op te zijn. Wanneer je de kunst beheerst om met plezier mooie races te rijden, worden eigen doelen overtroffen en zullen prestaties volgen. Een mooie gedachte om het BMX seizoen van 2018 af te sluiten.

Foto: Remco Huvermann