The Flying Shuttle moet de spreekwoordelijke gifbeker leeg drinken

TFS Barendrecht heeft zaterdag 27 oktober een 1-7 nederlaag geleden tegen Hoornse BV. Wegens de blessures van Alida Chen en Daphne Jansen moest TFS weer een beroep doen op hun vaste invalsters Hanna Couwenhoven en Pascalle van Nielen-Jansen welke, net als de voorgaande keren dat zij invielen goede wedstrijden lieten zien.

Joran en Ruben Kweekel startte in de herendubbel tegen Ruben Wijnands en Niels Veenstra. Waar de broertjes Kweekel vaak garant staan voor een flitsende dubbel gaven zijzelf ook aan deze keer een slechte wedstrijd te hebben gespeeld waardoor er in 2 sets werd verloren.

Kristey Latukolan speelde met de van haar blessure teruggekeerde Romy Claassen tegen Iris Tabeling en Jessica Ottenhof. Dit sterke damesdubbel van Hoornse kreeg niets cadeau van de dames van TFS, maar met 2 keer 21-14 moest TFS toch het onderspit delven.

De volgende 4 singles werden allemaal in het voordeel van Hoornse beslist, waar de single van de dit seizoen in vorm zijnde Tom Blinde tegen Dave Veerman wel in het oog sprong. Een slopende wedstrijd met 3 lange sets werd op het einde toch door Veerman gewonnen, waar Blinde wel liet zien dat hij tot het einde blijft vechten.

Dan de laatste 2 mixen. Pascalle van Nielen-Jansen en Ruben Kweekel kende een taaie wedstrijd tegen Ruben Wijnands en Iris Tabeling. Na goed meekomen in de eerste helft van de 1e en 2e set zette het Hoornse koppel aan en was er toch verlies.

De taak aan Joran Kweekel en Kristey Latukolan met behulp van een goede mix de 0 van het scorebord te halen wat hen lukte. Met een goede overwinning in 3 sets redde zij de eer voor TFS.

Ondanks dat er op meer was gehoopt was er toch het 1-7 verlies. Het is een bittere pil maar met onder andere een nieuwe coach in de persoon van Michel da Silva en een erg goede sfeer in het team, zal TFS er weer staan tegen het sterke DKC in de laatste wedstrijd van de 1e helft van de competitie!

Hierna zullen we weer op volle oorlogssterkte en met een compleet fit team de strijd aangaan in de degradatie poule. Directe handhaving is waar we voor zullen strijden en dit zal zeker lukken!