Brons voor kunstrijdster Dani Loonstra bij selectiewedstrijd NK

Kunstrijdsters Dani (12) en Gabi Loonstra (9) uit Barendrecht hebben goede zaken gedaan in de tweede selectiewedstrijd voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap. De rijdsters van Kunstrijvereniging De Drechtsteden Dordrecht kwamen in actie op 3 en 4 november in het Sportiom Zoetermeer.

Dani reed vrijdag een prima technische korte kür in de categorie Advanced Novice dames. Dani springt in de wedstrijden nu de moeilijke dubbel Axel. In de trainingen beheerst zij deze sprong al enige tijd. Met de korte kür behaalde zij 27.53 punten waarmee zij op een 6e plaats uitkwam.

Zaterdag reed Dani een mooie lange kür met een dubbel Axel en technisch moeilijke elementen en sprongen en eindigde zij op de 1e plaats met 52,24 punten. Met een total score van 77,28 punten eindigde Dani op een mooie 3e plaats op het podium.

Kwalificatie voor Gabi Loonstra

In de categorie Pre Basic Novice reed zus Gabi Loonstra een prima kür. Met de behaalde 22,98 punten eindigde Gabi in een veld van 15 rijdsters op een mooie 5e plaats. Hiermee heeft Gabi zich gekwalificeerd voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap.

Er volgt nog één selectiewedstrijden maar met dit puntentotaal hebben beide zusjes zich reeds geplaatst voor deelname aan het Nederlands Kampioenschap kunstrijden dat plaatsvindt van 22 t/m 25 februari 2018 in Den Haag.