Finale Club wedstrijd BMX tussen Oud Beijerland en Barendrecht

Zaterdag 4 november werd de finale van de Clubcompetitie tussen Oud Beijerland en Barendrecht gereden. Een competitie van 8 wedstrijden, waarvan 6 wedstrijden tellen voor het eindklassement.

Een laagdrempelige competitie tussen de twee BMX clubs. Gedurende de wedstrijden kunnen beginnende rijders bekend raken met het wedstrijd rijden. Je ziet de veelal jonge kinderen groeien in zelfvertrouwen na iedere wedstrijd. Daarnaast worden zij gemotiveerd door het zien rijden van de meer ervaren rijders. Een aantal nationale rijders, hebben er dit jaar voor gekozen om in een hogere leeftijdscategorie uit te komen.

Binnen een aantal leeftijdscategorieën was het nog heel spannend. Rijders moesten tot het uiterste gaan voor een felbegeerde podiumplek en soms was zelf de finale beslissend of met het kampioenschap binnen kon slepen. Samen met het prachtige herfstweer, maakte de strijd op de baan de wedstrijd een genot om naar te kijken.

Met name in de oudere leeftijdscategorieën zijn tussen de rijders van de twee club goede vriendschappen ontstaan. Strijd op de baan, maar plezier met elkaar buiten de baan.

Clubkampioenen: Joost Vrij, Tycho Kuiters, Mika Gouman, Luc van Haaren, Daniëlle Huvermann en Matthieu Roks

Podiumplekken: Lukas Faling (2), Reza Roks (2), Nova de Roos (3), Terje Koopmans (2), Thijs Vrij (2), Chad Roks (3) Kees Wildeboer (2), Max de Groot (2), Ruben van Gemeren (3), Martijn Vermeulen (2) en Rob Udo (3).

Prachtige sportmomenten, ervaringen en mooie klasseringen voor alle deelnemers. Deze finale was de laatste wedstrijd van een druk, maar mooi BMX seizoen.

Foto’s: Remco Huvermann