Badminton shuttle (Foto: https://www.flickr.com/photos/mathias_dekempeneer/26101822324/, CC BY 2.0)

De laatste wedstrijd van de eerste fase van deze competitie maakte TFS korte metten met Victoria uit Hoensbroek. De ploeg uit Limburg heeft dit seizoen grote problemen om een eredivisie waardige ploeg op de been te brengen. Ondanks dat TFS drie invallers inzette behaalde de thuis ploeg een 8- 0 overwinning.

Voor de heren dubbel kwamen voor TFS Sander Lodewijk en Joris Brouns op de baan tegen Menno Pluimen en Dimitri Schrijnenmakers. De mannen van TFS moesten even de begin zenuwen van zich afspelen maar behaalde een ruime overwinning met 21-17 en 21-14. Ook de dames dubbel was een eenvoudige overwinning voor Daphne Jansen en Kristey Latukolan. Beide heren singles gingen naar Ruud Nagel en Sander Lodewijk. Ruud met een ruime overwinning met de cijfers 21-6 en 21-5. Sander had het moeilijker en kwam in de derde game als sterkste uit de bus tegen Lars Sijben 22-20.

Daphne Jansen had geen moeite met Sonja Willems. Hanna Couwenhoven moest in haar eerste eredivisie wedstrijd aantreden tegen Nadia Kelkboom en ging in er twee games met de winst vandoor. Een keurige overwinning met de cijfers 21-17 en 21-10.

Het gelegenheidskoppel Ruud Nagel en Hanna Couwenhoven hadden moeite de concentratie vast te houden, maar wisten toch in drie games de partij naar zich toe te trekken. Ook de mix van Joris Brouns en Kristey Latukolan tegen Lars Sijben en Milly Bischoff – Rohi ging naar de ploeg uit Barendrecht, zodat een 8-0 overwinning een feit was.

Hiermee sloot de ploeg van coach Leonard van Velzen de eerste fase af met een achtste plaats. De komende weken staan er geen wedstrijden op het programma maar zal de voorbereiding voor de tweede fase worden ingezet.