Barendrechtse karateclub Him Yong Gi valt in de prijzen

Tang soo do – karate is een zelfverdediging methode uit Korea, waarbij je leert het lichaam als een uitermate effectief afweermiddel en als wapen te gebruiken. Meerdere malen per jaar worden Tang soo do toernooien georganiseerd, zodat de karateka’s zich in competitieverband met elkaar kunnen meten.

Afgelopen zaterdag werd in Hendrik Ido Ambacht het Internationaal toernooi gehouden. In totaal 193 deelnemers uit binnen- en buitenland streden op meerdere onderdelen voor de prijzen. Sportschool Him Yong Gi was ook voor dit toernooi uitgenodigd en behaalde goede resultaten. De karateka’s van de Barendrechtse club wisten maar liefst 22 keer het podium te beklimmen:

• Bij het onderdeel sparren was er goud voor: Anisha Balradj, Judith de Ouden, Quinty van de Knaap, Qulyian Sliep, Vera van Vliet en Sven van Vught.
  • Zilver werd veroverd door: Kevin Young, Berry van Vliet, Cathleen Young, Eduard Lucas, Chevelly Bhaggoe en Piet van Vught.
  • De bronzen plak werd behaald door: Oscar Lau, Hugo Lau, Senna Roodenburg en Robin Verhey.
  • Bij het onderdeel loopvormen behaalde Cathleen Young de tweede plaats en Chevelly Bhaggoe de derde plaats.
  • Tot slot was het onderdeel planken breken: Kampioen bij de volwassenen werd Eduard Lucas en kampioen bij de kinderen werd Sven van Vught. Franklin Pemmelaar behaalde de zilveren medaille en Piet van Vught de bronzen.

Trainingen

Ben je nieuwsgierig naar deze krijgskunst, kom dan eens kijken bij een training. Wij trainen op maandag, woensdag en vrijdag van 18.00 tot 20.00 uur in sporthal de Riederpoort in Barendrecht. Of neem contact op met Marcel Spierings 06-53684777, mspierings@sv.nl