The Flying Shuttle Barendrecht (2018)

TFS Barendrecht heeft afgelopen zaterdag 5 punten meegenomen tegen BV van Zijderveld uit Amstelveen wat dus betekent dat de eerste 5-3 overwinning een feit is! Zoals altijd de start met de herendubbel. Ons vaste koppel Ruben Kweekel en Tom Blinde hebben na 2 wedstrijd even ‘’opwarmen’’ hun tegenstanders dit weekend geen enkele kans geboden wat erg knap is!

Tegelijkertijd mochten onze dames Daphne Jansen en Kristey Latukolan het opnemen tegen Linda Chen en oud Europees kampioen Jie Yoa. Ook kom je in de sport wel eens tegenstanders tegen met meer ervaring of meer kwaliteit waar deze middag sprake van was. Ookal is dit vervelend, onze dames hebben zich zeker niet weg laten spelen en zullen nog zeker partijen gaan winnen dit seizoen!

Zowel Ruud Nagel als Pascalle van Nielen-Jansen mochten hierna de baan op voor de eerste singles.

Ruud nam het op tegen Thomas Sibbald. Kansen lagen er zeker alleen mocht het net niet zo zijn helaas. Voor Ruud was het zijn eerste wedstrijd dit seizoen, dus voor de komende wedstrijden zal hij er weer staan, gaat de handrem er weer af en zullen tegenstanders weer hoofdpijn krijgen van zijn kwaliteit!

Pascalle mocht het opnemen tegen de dus zeer ervaren Jie Yoa. Tegen een oud Europees kampioen weet je dat je een lastige wedstrijd tegemoet gaat, maar ondanks dat stond onze Pascalle er om het beste van te maken! Zeker niet weggespeeld kon ze dan ook met een goed gevoel de baan afstappen.

4 partijen tot dusver gehad, en 1-3 achter. In eerste instantie zou men er een hard hoofd in hebben maar in Amstelveen kwamen ze erachter dat TFS net warm werd.

Tom Blinde speelde weer een zeer goede single tegen de Griek Ilias Xanthou welke in 3 lange sets netjes aan de kant werd gezet waarmee Tom zijn dag afsloot met 2 winstpartijen!

Terwijl Tom druk bezig was het Griekse geweld te keren stond Daphne Jansen tegen de Letse Ieva Pope. Met Pope als nummer 3 van Nederland en Daphne als nummer 9 was er zeker wel een verschil in ranking, maar heel eerlijk? Wij vragen ons af of Pope ook maar enig moment heeft gedacht te kunnen winnen van onze jeugdige topper. In 2 sets won Daphne waar wij alleen maar heel trots op zijn!

Zo sta je 1-3 voor, en zo staat het 3-3 moeten ze hebben gedacht bij BV van Zijderveld, waarna de spanning steeds groter werd. Zouden we nu nog verliezen?

Zeker! Onze mixen mochten het slotakkoord voeren en nadat zowel Ruben Kweekel aan de zijde van Kristey Latukolan, en Ruud Nagel aan de zijde van Pascalle van Nielen-Jansen hun partijen in 2 sets ‘’easy’’ wonnen was de 5-3 winst een feit!

Aanstaande zaterdag zal deze mooie winst voortgezet worden, uit tegen Roosterse! Puntjes kunnen wij hier zeker weghalen wat dan ook het doel zal zijn! Maar ook de eerste thuiswedstrijd staat gepland dit weekend! Aanstaande zondag 12:00, Ploegwei 3 te Barendrecht tegen BV Almere! Komt dat zien, en kom onze toppers aanmoedigen om nog meer punten binnen te halen!