Top prestaties op het NK voor Barendrechtse karateclub Him Yong Gi: 30 keer een medaille

BARENDRECHT – Afgelopen zaterdag (7 april) werd in H.I. Ambacht het Nederlands kampioenschap Tang Soo Do – karate gehouden. In totaal 217 deelnemers uit binnen- en buitenland streden er voor de prijzen.

De Barendrechtse karatevereniging Him Yong Gi was met 33 deelnemers vertegenwoordigd en wisten maar liefst 30 prijzen keer het podium te betreden.

Podiumplaatsen

Met het onderdeel Sparren werden veruit de meeste prijzen behaald.

• Goud was voor Nora Saarloos, Julien van Leeuwen, Thijs Bouchaut, Quinty van der Knaap, Yasmin Driessen, Vera van Vliet en Piet van Vugt.
  • Zilver bij het sparren ging naar Stephen Buitendijk, Oscar Lau, Mitchell Steensma, Daniel Babae, Cathleen Young, Caithlynne van Egmond, Judith den Ouden en Sven van Vugt.
  • Brons was er voor Coen Hardam, Senna Roodenburg, Robin Verheij, Berry van Vliet, Fred Mourik en Franklin Pemmelaar.

Met het onderdeel Hyungs- loopvormen was er goud voor Quinty van der Knaap en Cathleen Young. Het zilver ging naar Berry van Vliet en brons was er voor Vera van Vliet.

Bij het onderdeel wapenhyungs was er nog twee maal brons voor Piet van Vugt en Chevelly Bhaggoe.

En bij het onderdeel planken breken wisten Sven van Vugt en Eduard Lucas goud te pakken. Brons was er daar voor Milan Zoetmulder.

Trots

Al dan niet in de prijzen gevallen , trainer Marcel Spierings is uiterst trots op al zijn pupillen die aan het toernooi hebben deelgenomen.

Ben je nieuwsgierig naar deze vechtkunst, kom dan eens kijken bij een training. Wij trainen op maandag, woensdag en vrijdag van 18.00 tot 20.00 uur in sporthal de Riederpoort in Barendrecht. Of neem contact op met Marcel Spierings 06-53684777 , mspierings@sv.nl