Barendrechtse karateclub Him Yong Gi valt in de prijzen tijdens Friendship toernooi

BARENDRECHT – Tang soo do – karate is een zelfverdediging methode uit Korea , waarbij je leert het lichaam als een uitermate effectief afweermiddel en als wapen te gebruiken. Meerdere malen per jaar worden Tang soo do toernooien georganiseerd , zodat de karateka’s zich in competitieverband met elkaar kunnen meten.

Afgelopen zaterdag werd in Zevenhuizen het Friendship Tang Soo Do – karate toernooi gehouden en in totaal 213 deelnemers uit binnen- en buitenland streden er voor de prijzen.

Prestaties: 23x het podium

Sportschool Him Yong Gi was ook voor dit toernooi uitgenodigd en behaalde goede resultaten. De karateka’s van de Barendrechtse club wisten maar liefst 23 keer het podium te beklimmen.

Bij het onderdeel sparren voor de jeugd was er goud voor: Robin Verhey , Quinty van der Knaap, Vera van Vliet, Sven van Vugt, Oscar Lau , Chevelly Bhaggoe , Mitchell Steensma en Steph Buitendijk.

Zilver werd veroverd door: Berry van Vliet, Luc van Dalen , Kevin Young , Aryun Balradj , Diana Buys en Franklin Pemmelaar

Brons was er voor : Cathleen Young , Bram Ekelschot en Fred Mourik.

Bij het onderdeel loopvormen (Hyungs) behaalde Judith de Ouden de gouden plak en Fred van Mourik de zilveren. Een derde prijs werd behaald door Cathleen Young en Chevelly Bhaggoe.

Tot slot was het onderdeel planken breken. Kampioen werd Eduard Lucas en veroverde dus goud en Gaby van Elzen behaalde de zilveren medaille.

Trainingen

Ben je nieuwsgierig naar deze krijgskunst, kom dan eens kijken bij een training. Wij trainen op maandag, woensdag en vrijdag van 18.00 tot 20.00 uur in sporthal de Riederpoort in Barendrecht. Of neem contact op met Marcel Spierings 06-53684777 , mspierings@sv.nl