BMXers FCC Barendrecht crossen door weer en wind in Heiloo

BARENDRECHT – [Foto’s] Gisteren (Zondag 29 maart 2015) werd de tweede competitie ronde van de BMX West gereden in Heiloo. Ondanks de slechte weersvoorspelling waren de meeste Barendrechtse wedstrijdrijders naar Noord Holland afgereisd. Met name de wind maakte de baan op de rechte stukken erg lastig. De manches konden allemaal droog gereden worden, met de halve finales begon het zacht te regenen tot flinke buien tijdens de finale races. Het was ploegen en zweten op de steeds zachter wordende baan, maar ook dit is BMX. Tot je nek in de modderspetters en blijven rijden.

Ook deze wedstrijd reden 2 nieuwe jongens mee. Voor Davy de Werker, 5 jaar, zat de eerste heuvel niet mee. Een lastige eerste ervaring, maar bij de volgende wedstrijd is hij er vast weer bij. Ondanks de grote en sterk groep Boys 10, liet Marley Roeland zich niet kisten. Hij reed keurig zijn manches.

Door outsiders wordt toch vaak onderschat hoe hard er gewerkt wordt om bij de eerste 4 plekken in de manches te rijden. Er is gestreden om een plek in de halve finale, vaak zaten de rijders er dicht bij.

Halve finales

In de halve finales barst de strijd los om een plek in de A-finale te bemachtigen. Terje, Mika K., Thijs, Ruben, Dylano, Jeffrey, Tycho, Mees en Mandy, jullie hebben kranig gereden en in de B-finale een mooi resultaat neergezet.

Knappe A-finales werden gereden door Reza (1), Nova (5), Mika G (6), Luc (5), Boyd (8) en Lotte (7).

Paasweekend

In het paasweekend zullen een paar rijders meedoen met de UEC, ronde 1 en 2 van het Europees kampioenschap in Zolder, Belgie. De week erna start de Topcompetitie in Valkenswaard.

Meer informatie over fietscross en de vereniging vindt u op de site: www.fccbarendrecht.nl

Fotograaf: FCC Barendrecht, BarendrechtNU

(Op alle foto's berust copyright. Foto's mogen zonder toestemming v.d. fotograaf niet worden gekopieerd of worden overgenomen.)