Winst en verlies liggen dicht bij elkaar voor BMX-ers FCC Barendrecht

BARENDRECHT – Zondag 20 maart, de tweede competitie dag werd gereden in Velsen Noord. Een bewogen dag voor Fietscrossclub Barendrecht. De dag bevestigd dat er iedere rit voluit en geconcentreerd gereden moet worden en dat pech altijd op de loer ligt. Een foutje van je zelf of mederijders kan zo gemaakt zijn.

Ruben van Gemeren, rijder Boys 15-16 kwam in de tweede manche onfortuinlijk ten val en kon zijn wedstrijd niet uitrijden. Daarentegen nemen Reza Roks (Boys7/girls8) en Stijn Ouwens (Boys 11) de hoogste punten mee naar huis.

In de eerste competitie wedstrijd staat alles nog open en wordt de toon gezet. De indeling vanaf de tweede wedstrijd wordt bepaald door de eindstand na het rijden van die eerste wedstrijd. De indeling van de manches laat een betere indeling van sterkte van rijders zien, wat andere uitslagen in de finales kan geven. De FCCB rijders zijn goed vertegenwoordigt in de categorieën Boys 10/ Girls 11 en Boys 11 / Girls 12. De dames en heren hebben mooie strijd geleverd, ook tegen elkaar.

Manches werden gereden door Terje, Mika K., Chad, Iris, Kevin, Marley, Jens, Kian, Ruben, en Menno.
Mooie B-finales: Davy (5), Mika G. (2), Tycho (6), Thijs (7), Mees (2), Max (6), Arnold (3), Jeffrey (6), Pascal (8), Daniëlle (1) en Mandy (3).
Knappe A-finales werden gereden door Joost Vrij (5), Reza Roks (1), Teun Ouwens (5), Nova de Roos (6), Kees Wildeboer (8) Stijn Ouwens (1), Luc van Haaren (7), Lotte Jongkoen (8), Matthieu Roks (5).

Het komende weekend wordt er door de licentie rijders een Nationale wedstrijd gereden; de Top Competitie in Erp. Een TC is 2 dagen BMX plezier.