Basketbaldames Lintex-Binnenland winnen schuttersfestijn

BARENDRECHT – In de aanloop naar de bekerfinale van 2 april hebben de vrouwen van Lintex-Binnenland een 94-83 thuiszege geboekt op het CTO-Amsterdam. Beide ploegen stonden dit seizoen voor de vijfde keer tegenover elkaar en net als in de vorige wedstrijden trok de ploeg van coach Joost van Rangelrooy aan het langste eind.

Bij rust was de voorsprong, weliswaar nipt, ook voor de thuisploeg (43-41). Bij beide teams overheerste de scoringsdrift boven de verdediging, waardoor er uiteindelijk ook 20 driepunters in totaal vielen te noteren. Bij Lintex-Binnenland waren Eline Kasius en Zera Butter (beide met 22) en Lisa van den Adel (11) de speelsters die in de dubbele punten uitkwamen.

Wedstrijd

Zoals zo vaak dit seizoen komt Lintex-Binnenland slecht uit de startblokken. De talentenformatie uit Amsterdam weet hier optimaal van de te profiteren en pakt via 5-9 een 8-17 voorsprong. Lintex-Binnenland komt weliswaar iets terug maar sluit het kwart toch af met een 16-22 achterstand. Onder aanvoering van een steeds beter in vorm komende Eline Kasius en Zera Butter is het verschil halverwege het tweede kwart weggepoetst mede door een aantal scores van jeugdspeelster Imke van Genderen en een driepunter van Rachel Roubehie-Fissa pakt de thuisploeg bij rust de voorsprong (43-41).

Direct na rust voert Lintex-Binnenland het tempo op wat direct resulteert in een marge van 10 punten (54-44). Door slordigheden aan de kant van de thuisploeg kan het CTO-Amsterdam toch weer dichterbij komen (61-57), maar twee rake driepunters van Rachel Roubehie-Fissa verruimen de marge weer aan het einde van het derde kwart (71-63). In het vierde kwart lijkt het nog even spannend te worden, maar Eline Kasius en captain Lisa van den Adel zogen ervoor dat de 10-punts marge op het scorebord blijft zodat de wedstrijd uiteindelijke bij 94-83 tot een einde komt.

Scores: Eline Kasius 22 (+ 6 rebounds), Zera Butter 22 (+5 rebounds), Lisa van den Adel 11, Rachel Roubehie-Fissa 9, Shari Jeffrey 8, Rianne de Roos 6 (+ 5 assists), Linda Appers 6, Imke van Genderen 4, Yvette Adriaans 3, Michelle Zantman 3.

Thuiswedstrijd

Aankomend weekend speelt Lintex-Binnenland wederom een thuiswedstrijd. Op zaterdagavond 26 maart is Amazone-Utrecht om 20.15 uur de tegenstander in sporthal De Driesprong.