BARENDRECHT – Twintig minuten was genoeg om de overwinning veilig te stellen. Het niet al te florissant spelende Rotterdam kon weinig tegenstand bieden tegen een sterker Binnenland. Het eerste kwart was nog spannend, maar het tweede en derde kwart was erop en erover. Zo kan coach De Bruin tevreden terug kijken op een redelijke wedstrijd.

Zoals eerder vermeld was de start van de wedstrijd nog gelijk opgaand. Binnenland speelde niet slecht, maar kon ook niet echt los komen van de tegenstander. Verdedigend stond het eindelijk weer eens goed georganiseerd. Aanvallend werden er vooral in de omschakeling punten gescoord, maar in de set-offence bleef de motor wat haperen. Rotterdam 2 kon in deze fase vooral bijblijven door een aantal tweede-kans punten door onachtzaamheden bij het rebounden. Een minimale achterstand van 12-13 na tien minuten was het gevolg.

In het tweede kwart gaan alle remmen los. Vooral in de verdediging kon Rotterdam maar moeilijk een gaatje vinden. De mannen van Binnenland zaten er bovenop en gaven weinig ruimte weg. Daartegenover stonden uitstekende schotkeuzes en mooi uitgespeelde aanvallen. Met als hoogtepunt een prachtige breek van Yasalde met een dunk als afronding van Sjoerd. Een kwartstand van 29-4 laat dan ook zien dat het publiek deze periode kon genieten van schitterend spel. Even lijkt het erop alsof Binnenland weer de flow te pakken heeft. Wat dat betreft komt de rust voor Rotterdam op een juist moment. Zo zoeken beide partijen de kleedkamer op met een tussenstand van 41-17.

Onder aanvoering van Raven Hoogeveen gaat dit na de rust nog even zo door. De thuisploeg is duidelijk de bovenliggende partij en probeert dit ook in de score tot uitdrukking te laten komen. Niels bezit sinds kort een oogje voor de tipp-inn en Raven knalt er nog een driepunter in. Yasalde geeft zoals altijd alles en forceert hierbij fouten van de guards van de tegenpartij. Zo vergroten de Barendrechters hun voorsprong tot 59-25.

De teugels worden in het vierde gedeelte niet zo strak aangetrokken. De scherpte is er dan wel vanaf en het is duidelijk dat er voor de gasten niks te halen is vandaag. Natuurlijk proberen ze het nog wel, maar als dan “rookie” Gillian Boldewijn  binnen de lijn komt om de genade slag te slaan is het over en uit. Hij scoort acht punten op rij en bepaald de eindstand op 76-48.

Programma

De Barendrechtse ploeg kan nu uitkijken naar een lastige, maar beslissende reeks tegen concurrenten. De koploper Groene Uilen staat volgende week op het programma en daarna The Black Eagels (thuis) en Cangeroes (uit). Deze wedstrijden zullen de volgorde van de bovenste vier op de ranglijst bepalen. En dan zal blijken of Aarnoudse Binnenland voor het zesde jaar op rij deel mag nemen aan de titanenstrijd van de Final Four.

Topscoorders

Topscoorders: Sjoerd van Vilsteren 17 en Raven Hoogeveen 15