BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben door een 48-100 zege op Amazone Utrecht deelname aan de play-offs zo goed als veilig gesteld. De ploeg van coach Joost van Rangelrooy had geen kind aan de Utrechtse formatie en ging bij rust al met 17-44 aan de leiding. Vijf speelsters eindigden in de dubbele cijfers, waarbij Shay Selby met 26 punten de kroon spande. Marlous Nieuwveen (15), Rianne de Roos (15), Michelle Zantman (13) en Zera Butter (12) waren de andere speelsters die de dubbele cijfers bereikten.

Aankomende zondag spelen concurrenten CTO Amsterdam en Dozy Den Helder tegen elkaar. Bij winst van CTO Amsterdam is Lintex-Binnenland/Rotterdam direct verzekerd van de play-offs, anders kan deelname worden veiliggesteld door winst in de volgende wedstrijd tegen De Wit-Grasshoppers.

Wedstrijd

Lintex-Binnenland/Rotterdam begint de wedstrijd tegen Amazone stroef (4-5), maar na een score met bonus van Marlous Nieuveen en een driepunter van Lisa van den Adel is het eerste gatje geslagen (4-11). Die marge blijft vervolgens tot het einde van het eerste kwart stabiel (10-16).

In het tweede kwart tapt Lintex-Binnenland/Rotterdam uit een heel ander vaatje: aanvallend is de ploeg een stuk scherper en verdedigend kan het Amazone tot de 7e minuut van scoren afhouden. Na een 0-22 run is het 10-38 voordat Amazone de ban kan doorbreken. Rianne de Roos en Marlous Nieuwveen heersen inside en via Shay Selby is het bij rust 17-44.

Een goed spelende Michelle Zantman opent het derde kwart met een driepunter en tot 25-68 loopt het op rolletjes voor Lintex-Binnenland/Rotterdam. Na een driepunter van Linda Appers en score plus bonus van Rianne de Roos verslapt de ploeg dan echter wat waardoor Amazone er voor kan zorgen dat het verschil niet veel verder kan oplopen en het laatste kwart ingaat bij een 36-73 stand.

Via Marlous Nieuwveen en Shay Selby vindt Lintex-Binnenland/Rotterdam in het laatste kwart wel direct de goede versnelling en stoomt direct door naar een 42-86 voorsprong. Bij Amazone is inmiddels de handdoek wel gegooid en uiteindelijk is het Michelle Zantman die met een driepunter de eindstand van 48-100 op het scorebord zet.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Shay Selby 26 (+ 7 rebounds, 9 assists, 5 steals), Marlous Nieuwveen 15 (+ 8 rebounds), Rianne de Roos 15 (+ 8 rebounds, 5 assists), Michelle Zantman 13, Zera Butter 12 (+ 7 rebounds), Lisa van den Adel 9, Linda Appers 8, Michelle de Graaf 2.

14 maart

Aankomende weekend is Lintex-Binnenland/Rotterdam vrij. De volgende wedstrijd is op zaterdag 14 maart als in het Topsportcentrum Rotterdam om 17.00 uur De Wit-Grasshoppers de tegenstander is.