BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben een goede stap gezet richting deelname aan de play-offs. In een goed gevuld Topsportcentrum Rotterdam werd concurrent Dozy Den Helder na verlenging met 77-74 verslagen. Zera Butter besliste in de verlenging 4 seconden voor tijd het lot van de ploeg uit Den Helder met een driepunter. Lintex-Binnenland/Rotterdam blijft op de ranglijst gedeeld derde met CTO Amsterdam dat de nummer twee van de ranglijst, Lekdetec.nl met 71-68 de derde nederlaag toebracht in de laatste vier competitiewedstrijden. Dozy Den Helder staat nu op vier punten van CTO Amsterdam en Lintex-Binnenland/Rotterdam en heeft nog slechts een minieme kans om de play-offs te bereiken, met nog slechts vier speelrondes voor de boeg.

Lintex-Binnenland/Rotterdam speelde een verre van goede wedstrijd. Weliswaar begint het de ontmoeting tegen Dozy Den Helder goed, via twee scores van Rianne de Roos en twee opeenvolgende driepunters van Zera Butter wordt het 10-2). Na een driepunter van Lisa van den Adel (13-6) stokt de productie echter volkomen en is het de Helderse formatie die het heft in handen neem en met een 15-22 voorsprong het eerste kwart kan afsluiten.

Het tweede kwart tapt Lintex-Binnenland/Rotterdam uit een ander vaatje en weet onder aanvoering van Rianne de Roos, die met 14 punten en 10 rebounds een mooie double-double laat aantekenen, en Shay Selby een 13-0 run neer te zetten (26-22). Tot de rust die bij een stand van 35-34 ingaat, houden beide ploegen elkaar dan in evenwicht.

Aan het begin van het derde kwart is het eerst Dozy Den Helder dat de voorsprong pakt (40-45), maar onder aanvoering van een gedreven spelende Corine Manuputty en Zera Butter weet Lintex-Binnenland/Rotterdam toch het kwart op voorsprong af te sluiten (53-48).

In het vierde kwart lijkt bij een 60-49 stand het pleit al snel beslist. Lintex-Binnenland/Rotterdam heeft echter geen antwoord inside op de sterk spelende duo Maxime Essenstam en Akil Simpson en alsook Maaike Klein zich in de strijd gaat mengen weet Dozy Den Helder het verschil weer snel terug te brengen (62-62). In de laatste minuut is het Essenstam die Dozy den Helder vlakbij de zege brengt (64-66), maar Marlous Nieuwveen (met 9 punten en 18 rebounds net geen double-double) kan met een laatste score toch nog een verlenging afdwingen.

In de verlenging geven beide ploegen elkaar niets toe tot 72-72. Dan is het weer Essenstam die met een kleine twee minuten op de klok de 72-74 voor Dozy Den Helder op het scorebord zet. Lintex-Binnenland/Rotterdam heeft echter Zera Butter in de gelederen die in de laatste minuut eerst zorgt voor de 74-74 en vervolgens met nog 4 seconden op de klok de wedstrijd met een driepunter beslist (77-74).

Scores

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 24, Rianne de Roos 14 (+ 10 rebounds), Shay Selby 11 (+ 7 assists), Corine Manuputty 10, Marlous Nieuwveen 9 (+ 18 rebounds), Lisa van den Adel 8, Michelle Zantman 1.

Volgende wedstrijd

Volgende week zaterdag 28 februari speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam in Landsmeer tegen de huidige koploper van de Vrouwen Basketball League, Loon Lions. Eerst wordt echter aankomende donderdag 26 februari nog de halve finale afgewerkt in het nationale bekertoernooi. Daarin is Dozy Den Helder opnieuw de tegenstander van Lintex-Binnenland/Rotterdam. De plaats van handeling is dan echter in Den Helder.