Zera Butter en Lintex-Binnenland maatje te groot voor CTO-Amsterdam

BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland hebben de terugkeer naar sporthal De Driesprong in Barendrecht gevierd met een 77-58 zege op het CTO-Amsterdam. Onder het toeziend oog van ruim 250 toeschouwers was het Zera Butter die met 41 punten, 5 assists en 6 steals de show stal en samen met Lisa van den Adel (17 punten) een gelijk aantal punten liet aantekenen als de totale CTO-productie van de avond. Het team van coach Joost van Rangelrooy kon zich zonder problemen ook wat mindere fases veroorloven, anders had het verschil nog veel groter kunnen zijn.

Het CTO-Amsterdam komt in eerste instantie goed uit de startblokken en weet een 2-7 voorsprong te nemen doordat Lintex-Binnenland slordig is in de afronding. Als echter eenmaal het vizier op scherp is gezet is het snel gedaan met de talentenploeg uit Amsterdam. Zera Butter scoort uit alle hoeken en Lisa van den Adel voegt daaraan een driepunter toe die Lintex-Binnenland op een 13-7 voorsprong zet. Even stribbelt het CTO-Amsterdam nog tegen maar Zera Butter besluit het kwart met 9 punten op rij zodat er een 24-11 stand op het scorebord staat.

Bij de start van het tweede kwart kan Lintex-Binnenland de voorsprong verder uitbreiden en na een score van Esther Fokke is het verschil al opgelopen tot 18 punten (33-15). Na weer 9 punten van Zera Butter is het iets later 42-21 als bij Lintex-Binnenland de concentratie wat wegebt. Het CTO-Amsterdam kan daardoor wat makkelijker tot scoren komen waardoor de marge bij rust weer iets kleiner is (44-28).

Na rust heeft Lintex-Binnenland moeite om de concentratie weer op te pakken. Bij vlagen speelt het team goed, maar in andere fases wordt slordig omgegaan met de kansen die het zelf creëert. De marge loopt eerst nog wel weer op naar de 20 punten (55-35), maar aan het eind van het kwart is het verschil weer gelijk als bij rust (61-45).

Het laatste kwart kabbelt de wedstrijd rustig naar het einde, waarbij beide coaches flink door wisselen. Bij Lintex-Binnenland kan zo de 15-jarige Imke van Genderen haar eerste minuten maken. Het verschil tussen beide ploegen blijft zo rond de 20 punten hangen en een paar minuten voor tijd wordt Zera Butter met een applauswissel definitief naar de bank gehaald. Uiteindelijk klinkt het eindsignaal bij een 77-58 eindstand en pakt Lintex-Binnenland de eerste competitiezege in het seizoen 2015-2016.

Scores: Zera Butter 41 (+ 5 assists, 6 steals), Lisa van den Adel 17, Esther Fokke 9 (+ 10 rebounds), Willeke Bruins 4, Linda Appers 4, Shari Jeffrey 2.

Wedstrijden

Aankomende woensdag speelt Lintex-Binnenland om 21.00 uur een uitwedstrijd in Katwijk tegen Solar systemen-Grasshoppers. Op zaterdag 3 oktober volgt dan om 20.15 uur een thuiswedstrijd in sporthal De Driesprong tegen Amazone.

Arie Kraak en Peter den Heeten legde de wedstrijd van gisteravond (Zaterdag 26 september 2015) vast twee mooie serie foto’s.Klik hieronder voor de foto’s:Arie Kraak: http://goo.gl/i1J0cSPeter den Heeten: https://goo.gl/RZ1lpW

Posted by Binnenland Dames 1 on zondag 27 september 2015