BARENDRECHT – Na een teleurstellend begin van de 2e competitiehelft met een verlies in verlenging tegen Landslake Lions en een mooie overwinning op Red Giants hoopte ik, dat Aarnoudse Binnenland door de winst een boost zou krijgen voor een goed vervolg. De uitwedstrijd tegen Punch Delft zou een goede gelegenheid moeten zijn om het zelfvertrouwen op te krikken.

Het mocht echter niet zo zijn. Het was vooral teleurstellend, omdat het een onnodige nederlaag was. Punch scoort 42 punten in de 1e helft en wij zetten daar weliswaar 40 tegenover, maar Punch mag nooit 42 punten scoren. We besteden heel veel tijd aan de verdediging en aan de afspraken die je, afhankelijk van een situatie, maakt. In deze fase van de competitie zou dat er uit moeten komen, maar helaas is dat niet zo. Via tussenstanden van 24 – 19, 42 – 40 en 61 – 60 ligt alles in het 4e kwart nog open. We houden Punch op 13 punten, maar scoren zelf ook slechts 13 punten. Via een steal van Yalsalde komen we 2 punten voor, maar een 3 punter met 27 seconden te gaan deed ons de das om. Stand 74 – 73.

Scores: Kevin – 16, Yasalde – 11, Martijn – 10, Floris – 8, Niels – 8, Wouter – 7, Olaf – 5, Raven – 5, Gillian – 3.