BARENDRECHT/ROTTERDAM – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de lastige uitwedstrijd in Katwijk tegen De Wit-Grasshoppers op overtuigende wijze gewonnen. Onder aanvoering van een ontketende Zera Butter die naast 35 punten ook 8 assists liet aantekenen won de ploeg van coach Joost van Rangelrooy na een ruststand van 39-45 met 66-85. Linda Appers liet met 11 punten zien op de weg terug te zijn na haar blessureleed en ook Lisa van den Adel eindigde met 11 punten in de dubbele cijfers. Rianne de Roos liet naast 10 punten met 15 rebounds een mooie double-double aantekenen.

Beide ploegen geven de eerste minuten van de wedstrijd elkaar niets toe, waarbij Zera Butter niet af te stoppen is en voor Lintex-Binnenland/Rotterdam de eerste 12 punten laat aantekenen. De thuisploeg lijkt dan het heft in handen te nemen en komt op een 20-14 voorspring, maar via onder andere Shari Jeffrey en een driepunter van Lisa van den Adel is het toch Lintex-Binnenland/Rotterdam dat aan het einde van het eerst kwart de voorsprong heeft (20-23).

In het tweede kwart geven beide ploegen tot 35-36 elkaar niets toe, maar als Linda Appers twee achtereenvolgende driepunters los laat slaat Lintex-Binnenland/Rotterdam het eerste gaatje (37-42). Even later is het rust en is het verschil tussen beide ploegen 6 punten (39-45).

Na rust heeft Lintex-Binnenland/Rotterdam de verdediging duidelijk beter op orde terwijl het aanvallend makkelijk blijft spelen. Als Linda Appers wederom een driepunter laat aantekenen loopt het verschil voor het eerst op tot dubbele cijfers (43-53). Even lijkt de Katwijkse formatie terug te komen (49-55) maar als eerste Zera Butter een score laat aantekenen en daarna Marlous Nieuwveen vier punten op rij scoort is het verschil aan het einde van het derde kwart weer 10 punten (51-61).

Het laatste kwart boort Lintex-Binnenland/Rotterdam de hoop die De Wi-Grasshoppers wellicht nog had op een goede afloop direct de grond in. Zera Butter, Rianne de Roos en Lisa van den Adel zorgen voor een 4-15 run (55-76). Kort later wordt het verschil zelfs 21 punten (60-81) waarna Lintex-Binnenland/Rotterdam de wedstrijd rustig kan uitspelen en er een 66-85 eindstand op het bord verschijnt.

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 35 (+ 8 assists), Linda Appers 11 (+ 6 rebounds), Lisa van den Adel 11, Rianne de Roos 10 (+ 15 rebounds), Marlous Nieuwveen 8 (+ 11 rebounds), Shari Jeffrey 8, Corine Manuputty 2.

Uitwedstrijd

Aankomende zaterdag speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam wederom een uitwedstrijd. In Amsterdam is dan het CTO de tegenstander.