BARENDRECHT – De vrouwen van Lintex-Binnenland/Rotterdam hebben de op simpele wijze de halve finale van het nationale bekertoernooi bereikt. De regerend houder van de Carla de Liefde Trofee won in Amsterdam met 39-82 van BC Apollo, dat uitkomt in de 2e Divisie. Met name door een zeer sterk verdedigend optreden in de eerste helft was de wedstrijd bij rust al gespeeld (14-35). Na rust werd de marge rustig verder uitgebreid en kon coach Joost van Rangelrooy ook al zijn speelsters ruim speeltijd geven. Vier speelsters, Zera Butter (24), Lisa van den Adel (15), Rianne de Roos (14) en Corine Manuputty (12) eindigde in de dubbele cijfers. Marlous Nieuwveen, al heel de week geveld door de griep, moest noodgedwongen bij rust in de kleedkamer achterblijven.

De wedstrijd start met een score van BC Apollo maar daarna is het Zera Butter en Michelle de Graaf die voor een 2-9 stand zorgen. Lintex-Binnenland/Rotterdam mist echter veel open schoten waardoor de marge nog niet direct fors oploopt (4-13). Aan het einde van het kwart zorgen Rianne de Roos met 4 punten op rij en Lisa van den Adel met een driepunter voor een 11-20 stand.

Het tweede kwart laat Lintex-Binnenland/Rotterdam vooral verdedigend een puike prestatie zien. BC Apollo wordt slechts drie punten gegund waar aan de andere kant van het veld door onder andere twee driepunters van Lisa van den Adel en één van Zera Butter de scores wel blijven vallen en er zo een 14-35 ruststand op het scorebord staat.

In het derde kwart laat Lintex-Binnenland/Rotterdam er geen gras over groeien. Op alle fronten is de ploeg de opponent uit Amsterdam de baas en onder aanvoering van een goed spelende Corine Manuputty wordt het verschil snel groter gemaakt tot een stand na kwart drie met 25-58.

In het laatste kwart is het met name Zera Butter die het vizier nog even op scherp zet en 11 punten laat aantekenen. Verdedigend is het allemaal wel net iets minder maar uiteindelijk wint Lintex-Binnenland/Rotterdam makkelijk en ruim met 39-82.

Scores

Scores Lintex-Binnenland/Rotterdam: Zera Butter 24, Lisa van den Adel 15, Rianne de Roos 14, Corine Manuputty 12, Michelle de Graaf 6, Michelle Zantman 5, Shari Jeffrey 4, Linda Appers 2.

Loting bekertoernooi

Na de wedstrijd werd de loting verricht voor de halve finale van het bekertoernooi. De loting resulteerde voor Lintex-Binnenland/Rotterdam wederom in een uitwedstrijd. Dozy Den Helder zal de laatste hindernis worden die genomen moet worden om weer de finale van het bekertoernooi te bereiken. In de andere halve finale staan De Wit-Grasshoppers en Lekdetec.nl tegen elkaar. Beide wedstrijden moeten voor 1 maart zijn afgewerkt.

Aankomend dinsdag 3 februari speelt Lintex-Binnenland/Rotterdam voor de competitie de belangrijke uitwedstrijd tegen De Wit-Grasshoppers.