BARENDRECHT – Er zijn ieder seizoen weer momenten waarop een team in een dip zit. Aarnoudse Binnenland zat in zo’n dip. Na de onnodige nederlaag tegen Landslake Lions en de afdroogpartij tegen Landstede Zwolle voor de beker was het team aan een goede overwinning toe. De wedstrijd tegen Red Giants was zo’n uitdaging.

Spelers

Beide teams hadden problemen in de personele bezetting. Aarnoudse Binnenland miste in Sander Trommelen en Sjoerd van Vilsteren twee dragende spelers en er was de onzekerheid of Olaf Petersen zou kunnen spelen door een buikgriep. Red Giants miste ook enkele toonaangevende spelers. Waar Red Giants zwak was in de spelverdelers miste Aarnoudse Binnenland 2 van zijn grote spelers. Olaf kon gelukkig wel spelen. De wedstrijd tussen Red Giants en Aarnoudse Binnenland zou een keerpunt voor één van beide teams kunnen zijn. Buiten een kans om de positie op de ranglijst te handhaven stond er dus meer op het spel.

Wedstrijd

Aarnoudse Binnenland begon goed aan de wedstrijd, maar Red Giants kwam toch gemakkelijk terug in de wedstrijd. Enkele snelle persoonlijke fouten tegen Niels Plieger en Gillian Boldewijn veranderde de mogelijkheden van Aarnoudse Binnenland. Red Giants kwam steeds beter in de wedstrijd en begon hun lengteoverwicht onder borden steeds beter te benutten. Het zag er slecht uit voor Aarnoudse Binnenland toen Red Giants ook nog van buiten de driepunt cirkel begonnen raak te schieten. Tussenstand na 1 kwart 19 – 25 en bij rust 35 – 46.

In het 3e kwart herpakte Aarnoudse Binnenland zich en vanuit een zeer agressieve verdediging en met snel aanvalsspel werd dit kwart gewonnen. Tussenstand na 3 kwarten 64 – 64. Het 4e kwart was zenuwslopend met tussenstanden van 70 – 72, 77 – 72, 80 – 74 werd de eindstand 81 – 76. Aarnoudse Binnenland won de wedstrijd, maar de grote winnaar was het opgekomen publiek dat een heel spannende wedstrijd aanschouwde. Aarnoudse Binnenland speelde als collectief zeer sterk en had 5 spelers in de dubbele cijfers.

Scores

Scores: Yasalde – 16, Kevin – 15, Niels – 13, Raven – 11, Wouter – 10, Olaf – 7, Gillian – 4, Floris – 3, Martijn – 2.