Basketbalvrouwen 4Consult/Binnenland (CBV Binnenland, 2018 - 2019)

BARENDRECHT – De basketbalvrouwen van 4Consult/Binnenland hebben de laatste wedstrijd voor de interlandbreak goed afgesloten. In de eigen sporthal De Driesprong werd Lekdetec.nl met 65-58 aan de kant gezet. Door de zege en door het verlies van Solar-systemen Grasshoppers gaat 4Consult/Binnenland weer aan de leiding van de Vrouwen Basketball League. De thuisploeg had bij rust een voorsprong van 32-29 en bouwde die voorsprong gedurende de tweede helft verder uit zonder echt heel veel problemen te kennen. Coach Joost van Rangelrooy was ondanks de winst niet echt tevreden want zijn ploeg liet te veel kansen liggen om het verschil veel groter te maken en bood de tegenstander te veel open schotkansen. Hieraan kan hij de aankomende periode rustig werken aangezien het aankomend weekend de competitie stilligt in verband met de EK-kwalificatiewedstrijden van het Nederlands team.

Bij 4Consult/Binnenland ontbreken in de wedstrijdselectie Myrthe den Heeten, Daniëlle Pruijs, Celine Dupont en Michelle Zantman in verband met blessures, maar ook aan de kant van Lekdetec.nl zijn er twee belangrijke speelsters, Richelle van der Keijl en Marlou de Kleijn, niet bij. Het eerste kwart gaan beide ploegen gelijk op met aan de kant van 4Consult/Binnenland Maxime Essenstam en aan de kant van Lekdtec.nl Yfke Hoek de meest scorende speelsters. Het kwart eindigt met een 19-17 voorsprong voor de thuisploeg. In het tweede kwart zijn het Maxime Essenstam en Eline Kasius die het verschil tussen beide teams vergroot (28-20) Die score blijft enige tijd op het bord staan en als vervolgens 4Consult/Binnenland op 31-22 komt lijkt de thuisploeg de wedstrijd al te beslissen, maar Yfke Hoek houdt Lekdetec.nl in de race zodat het verschil bij rust nog slechts drie punten is (32-29).

Na rust loopt het verschil via Zera Butter en Eline Kasius weer op (39-31) maar wederom is het Yfke Hoek die Lekdetec.nl in de race houdt (39-36). Via Gabriëlle van den Bosch en wederom Zera Butter wordt het een verschil van tien punten (46-36) maar aan het einde van het derde kwart is de marge toch maar weer vijf punten (48-43). Mede door een weer prima spelende Inez van Hulsen is het verschil weer snel tien punten 54-44. Daarna blijft het verschil wat heen en weer gaan tussen de vijf en tien punten zonder dat de winst van 4Consult/Binnenland ook maar een moment in gevaar komt. Dit ook omdat de Amerikaanse Cornelia Fondren van Lekdtec.nl door met name Gabriëlle van den Bosch prima aan banden worden gelegd. Uiteindelijk gaat de winst verdient met 65-58 naar 4Consult/Binnenland.

Scores: Zera Butter 21 (+12 rebounds), Maxime Essenstam 12, Eline Kasius 10 (+5 rebounds), Inez van Hulsen 8 (+5 rebounds), Jamailah Adams 8, Gabriëlle van den Bosch 6 (+10 rebounds).

Wedstrijd

In verband met de aankomende interlandperiode is de eerstvolgende wedstrijd van 4Consult/Binnenland op zaterdag 24 november als om 19.00 uur de uitwedstrijd in Haren tegen Keijser Capitals Martini Sparks op het programma staat.