The Flying Shuttle op de weg terug: "Positief de tweede helft van de competitie in gaan"

TFS Barendrecht heeft de laatste wedstrijd van de 1e helft van de competitie afgesloten met een 2-6 verlies tegen topclub BC DKC uit Den Haag. Ondanks het verlies is het vertoonde spel en de algehele sfeer binnen het team het teken voor de begeleidingsstaf van TFS met louter positiviteit de 2e helft in te gaan.

Ruben Kweekel en Tom Blinde begonnen tegen het sterke koppel Thomas Wijers en Michiel Kruijt. Ondanks goed spel en een goede vechtersmentaliteit werd er in 2 sets verloren.

De damesdubbel Kristey Latukolan en Sandy Bommeleyn namen het op tegen Marlies Baan en Daisy Bommeleyn. Een goede wedstrijd was het BC DKC die er met de winst aan de haal ging waardoor het 0-2 stond.

Zowel Sandy Bommeleyn als Joran Kweekel traden aan in de single tegen respectievelijk Marlies Baan en Mark Caljouw. Beide partijen duurden erg lang waar Bommeleyn helaas in 2 sets met klein verschil verloor, en Kweekel in 3 sets zijn meerdere moest erkennen in Caljouw.

Hanna Couwenhoven en Ruud Nagel mochten de volgende singles van de avond spelen. Couwenhoven haalden een mooi resultaat door Charissa Kuiper in 3 spannende sets aan de kant te zetten waardoor het eerste punt een feit was!

Nagel speelde ook een mooie wedstrijd tegen Thomas Wijers. Na een grote voorsprong in de 2e set dacht iedereen dat het punt al binnen was voor TFS, maar Wijers vocht zich knap terug naar een 3e set. Hierin bleek Nagel toch te sterk en zo begonnen de mixen met een 2-4 tussenstand in het voordeel van BC DKC.

De kracht van DKC ligt voor een groot deel ook bij de mixen en dit was overduidelijk. Beide mixen gingen in 2 sets verloren waardoor DKC met een 6-2 winst terugkeerde richting Den Haag.

Vanaf de 1e week van december start de 2e helft van de competitie waar TFS Barendrecht in een aparte poule speelt met de andere 4 verenigingen die in het rechter rijtje zijn beland. Het doel in deze 2e helft is directe handhaving wat ook zeker zal lukken! De komende weken zal er hard worden getraind, waar de puntjes op de spreekwoordelijke ‘’i’’ gezet zullen worden, en TFS zal klaar zijn voor de 2e helft!