Basketbalheren Vertom/Binnenland (CBV Binnenland, 2018 - 2019)

Vertom/Binnenland Heren 1 heeft zich afgelopen zaterdag (27 okt.) verslikt in BC Vlissingen. De Zeeuwse opponent kwam overdonderend uit de startblokken. De opgelopen achterstand in de eerste 5 minuten kwamen de Barendrechters niet meer te boven: 64-77.

Vertom/Binnenland had vooraf het idee dat tegen BC Vlissingen belangrijke punten gehaald konden worden. De Zeeuwse opponent had net zoveel competitiepunten, maar deed daar wel een wedstrijd meer over. Een gemotiveerd team startte aan een goede warming-up.

Coach Alex Schaap stuurde Ronald Schouten, Jeroen Los, Jasper de Groot, Niels Ritstier en Dolf de Graaf het veld in. Vanaf de sprongbal werden de Barendrechters compleet overdonderd door BC Vlissingen. Niet dat Vertom/Binnenland slecht speelde, maar de Zeeuwen schoten werkelijke iedere bal van iedere afstand feilloos binnen. Na 4 minuten werd coach Alex Schaap gedwongen een time-out te nemen, toen de achterstand al opgelopen was tot 9-23. De opdracht was duidelijk. In de verdediging moest het team nog meer energie steken om het Vlissingen lastig te maken. Mede door maar liefst 6 driepunters van de thuisploeg liep het verschil na 5.29 minuut op tot 13-31. Het 1e kwart werd afgesloten met 20-34 stand.

In het tweede bedrijf was Vertom/Binnenland gemotiveerd zich terug te knokken in de wedstrijd. De Barendrechters hadden verdedigend de zaken op orde en kwamen ook scorend door. Binnen 3 minuten was het gat verkleind tot 32-36. Het momentum kon helaas niet worden vastgehouden. Door slordigheden in de omschakeling werd de kleedkamer opgezocht met een verschil van 35-47.

Na de rust waren de eerste scores voor Vertom/Binnenland (39-47). Maar deze lijn kon niet worden doorgezet. Ondanks dat er genoeg vrije kansen werden gecreëerd, werden de talloze mogelijkheden niet benut. Vlissingen scoorde wel en bouwde het verschil weer uit naar 46-64. Nog één keer zette Vertom/Binnenland aan. Maar dichterbij dan 58-66 kwam het team niet. Het resultaat was een nederlaag van 64-77. Bas den Hoedt (13) en Jeroen Los (11 punten) waren de productiefste Barendrechters.

Komende vrijdag speelt Vertom/Binnenland Heren 1 opnieuw een uitwedstrijd. In Tilburg wordt om 21.00 uur aangetreden tegen Pendragon.