Basketbalvrouwen 4Consult/Binnenland (CBV Binnenland, 2018 - 2019)

Ook de derde competitiewedstrijd in het prille seizoen 2018-2019 is door 4Consult/Binnenland in winst omgezet. In een goed gevulde sporthal De Driesprong werd zaterdag 27 okt. een meer dan verdiende 79-62 overwinning behaald op Dozy BV Den Helder (foto’s). De ploeg van coach Joost van Rangelrooy had voor rust nog de nodigde problemen met de Helderse formatie, mede door veel onnodig balverlies. Na rust was de thuisploeg echter heer en meester en kon mede door bij vlagen goed spel de winst uiteindelijk relatief simpel naar zich toetrekken. Eline Kasius (17), Zera Butter (16), Maxime Essenstam (15) en Gabriëlle van den Bosch (10) waren de speelsters die uiteindelijk in de dubbele cijfers uitkwamen.

4Consult/Binnenland, dat het zonder de geblesseerden Michelle Zantman, Daniëlle Pruijs en Myrthe den Heeten moet doen, opent via Gabriëlle van den Bosch de score. Vervolgens pakt Dozy BV Den Helder de voorsprong (2-5) en tot 9-9 blijven de ploegen dan naast elkaar. Via vrije worpen van Jamailah Adams en Maxime Essenstam pakt de thuisploeg een kleine voorsprong die aan het eind van het eerste kwart nog steeds op het scorebord staat (20-16). In het tweede kwart lijkt 4Consult/Binnenland weg te lopen na een score en bonus van Eline Kasius (23-16), maar Den Helder weet toch aan te klampen (23-21). Vervolgens zijn het vooral Gabriëlle van den Bosch en Inez van Hulsen die de marge uitbouwen in het voordeel van 4Consult/Binnenland (33-25), maar dat Dozy BV Den Helder toch nog iets kan verkleinen vlak voor rust (38-33).

Direct na rust is het in eerste instantie Dozy BV Den Helder dat via een 0-6 run de leiding van de wedstrijd in handen neemt (38-39), waarna het even stuivertje wisselen blijft tot 42-43. Dan zijn het Maxime Essenstam en Zera Butter die zorgen voor een 49-43 stand, waarna de marge langzaam groter wordt zodat bij een 60-49 stand het laatste kwart ingaat. Hierin laat 4Consult/Binnenland er geen misverstand over bestaan dat de punten in Barendrecht blijven. Via Zera Butter en een sterk spelende Inez van Hulsen loopt het verschil verder op (70-55) en kort voor het eindsignaal is het zelfs even 20 punten (79-59) en uiteindelijke wordt het 79-62.

Scores: Eline Kasius 17 (+ 7 rebounds), Zera Butter 16, Maxime Essenstam 15 (+5 rebounds), Gabriëlle van den Bosch 10 (+ 7 rebounds), Inez van Hulsen 9, Jamailah Adams 8 (+ 7 rebounds), Lisa van den Adel 2 (+ 5 steals), Celine Dupont 2.

Wedstrijd

Volgende week zaterdag 3 november speelt 4Consult/Binnenland in Katwijk tegen landskampioen Solar-systemen Grasshopper. Het aanvangstijdstip in sporthal Cleyn Duin is 20:15 uur.