Binnenland Dames 1 (Seizoen 2016/2017)

De vrouwen van Renes/Binnenland hebben de uitwedstijd tegen regerend landskampioen Loon Lions nipt met 53-50 verloren. In een wedstrijd waarin Renes/Binnenland 35 van de 40 minuten de betere ploeg was ging de zege uiteindelijk toch naar Loon Lions dat in de eerste 5 minuten na rust de wedstrijd naar zich toe trok.

Bij rust leidde Renes/Binnenland nog met 21-23 in een wedstrijd die niet goed was maar waarin wel door beide partijen met volle energie werd gespeeld. Bij Renes/Binnenland ontbraken Zera Butter en Jantine Kraak, maar kon Randell van der Lee na enkele maanden afwezigheid weer enkele minuten spelen.

Wedstrijd

De eerste score van de wedstrijd is een driepunter van Gabriëlle van den Bosch die direct door Beau Baars namens de thuisploeg wordt beantwoord. Vervolgens kan Loon Lions een klein gaatje slaan (9-5), maar via onder andere scores van Lisa van den Adel, Inez van Hulsen en Randell van der Lee is het de ploeg van Joost van Rangelrooy dat de leiding neemt en met een driepunter van Janine Guijt de 9-14 stand na het eerste kwart op het scorebord zet. Het tweede kwart laat eenzelfde spelbeeld zien als het eerste bedrijf; een hoog tempo, veel energie maar weinig doeltreffende pogingen. Via 14-19 wordt een ruststand bereikt van 21-23 waarbij Maxime Essenstam de laatste 6 punten van het kwart voor Renes/Binnenland voor haar rekening neemt.

In de eerste fase na rust is het Loon Lions dat de wedstrijd laat kantelen en via een 15-2 run een 36-25 voorspring neemt. Renes/Binnenland geeft echter niet op en via Maxime Essenstam wordt het verschil langzaam kleiner gemaakt tot een stand na het derde kwart van 42-36. Het laatste kwart geven beide ploegen elkaar niets toe, waarbij Janine Guijt 10 punten op rij laat noteren voor Renes/Binnenland. Halverwege het laatste kwart is het 48-46, waarna de thuisploeg de marge weer op 7 punten brengt (53-46). Maxime Essenstam en twee rake vrije worpen van Lisa van den Adel brengen vervolgens het verschil terug naar drie (53-50) met nog ruim één minuut op de klok. Janine Guijt mist vervolgens in de laatste minuut namens Renes/Binnenland nog twee vrije worpen om de stand op 53-52 te brengen. De Landsmeerse formatie speelt de wedstrijd vervolgens uit waardoor Renes/Binnenland de zege niet mee naar huis kan nemen (53-50).

Scores

Scores: Maxime Essenstam 15 (+ 9 rebounds), Janine Guijt 15, Lisa van den Adel 8, Gabriëlle van den Bosch 6 (+ 5 rebounds), Randell van der Lee 4, Inez van Hulsen 2.

Thuiswedstrijd

Volgende week speelt Renes/Binnenland in de eigen sporthal De Driesprong de thuiswedstrijd tegen Amazone Utrecht. Het aanvangstijdstip van de wedstrijd is 20.30 uur.