Brons voor Gabi Loonstra in KNSB Bokalen Finale 2017

DORDRECHT – Zondag 26 maart was de Dordtse Sportboulevard het toneel voor de finale KNSB Bokalenwedstrijd en de Drechtstedenbokaal 2017. In de categorie Mini’s had de 8 jarige Gabi Loonstra uit Barendrecht zich in 5 selectiewedstrijden ruimschoots gekwalificeerd voor deelname aan de finale. In een groep van 16 finalisten werd het een spannende finale, het niveau van de jonge rijdsters in de top ligt dicht bij elkaar.

Voor de goedgevulde tribunes reed Gabi een thuiswedstrijd. Zij reed een prima kür met daarin twee maal een Axel en twee maal een dubbele Salchow, stuk voor stuk moeilijke elementen. Gabi’s signatuur zijn haar prachtige pirouetten. Zowel Gabi als coach Astrid Winkelman waren zichtbaar tevreden over de geleverde prestatie. Gabi eindigde als derde in haar eerste finale. Dat dit meteen een podiumplaats opleverde was het feestje waard.

Coaches en trainersteam kunnen op een zeer geslaagde Bokalenwedstrijd terugkijken.

Foto: Piet van Es