BARENDRECHT – De wedstrijd tussen Cangeroes en Aarnoudse Binnenland was een strijd om de 3e en 4e plek. De winnaar van deze tweestrijd zou definitief de 3e plek zeker stellen.

Aarnoudse Binnenland schoot snel uit de startblokken en met veel pressie in zowel de aanval als in de verdediging nam Aarnoudse een voorsprong. Na het 1e kwart was er een tussenstand van 10 – 23. Het was de bedoeling om met veel te wisselen het tempo zodanig hoog te houden dat Cangeroes in de problemen zou komen. Alle wisselingen zorgde echter voor zoveel onrust dat het tegen ons ging werken. In zowel de aanval als in de verdediging ging het steeds stroever. Het tempo was er uit en Cangeroes maakte daar gebruik van door terug te komen in de wedstrijd. Ruststand 33 – 36.

Dit zelfde beeld bleef ook in het 3e kwart terugkomen. Aarnoudse bleef wel steeds het betere van het spel houden en liep uit naar een voorsprong van 12 punten, maar Cangeroes bleef aanhaken. Tussenstand eind 3e kwart 51 – 57. In het 4e kwart bleef het verschil steeds 10 punten en kon Aarnoudse de wedstrijd uitspelen. Positief was het spel van Yasalde Paz Costa, met 24 punten topscorer, en Sander Trommelen die met zijn passing een groot aandeel in de zege hadden. Eindstand 74 – 82 en een verdiende 3e plaats in de eindrangschikking.

Nu komen de play-offs en daar zal moeten blijken of Aarnoudse Binnenland progressie heeft geboekt en het spel van de laatste weken naar een hoger niveau kan tillen.

Scores: Yasalde – 24, Raven – 15, Martijn – 12, Sander – 9, Sjoerd – 8, Niels – 6, Floris – 3, Olaf – 3, Gillian – 2.